اعطای جوایز 20 تا 60 میلیون ریالی به برگزیدگان یادمان شهدای وزارت ارتباطات

سه اثر برگزیده مسابقه یادمان شهدای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب شدند که به برگزیدگان جوایز 60، 40 و 20 میلیون ریالی اعطا می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مرحله داوری مسابقه مجسمه یادمان شهدای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باهدف تکریم و پاسداشت مقام شهدای این وزارتخانه برگزار شد.

در مرحله داوری هادی عرب نرمی عضو انجمن مجسمه سازان، محمد بهرامی مدرس دانشگاه و عضو انجمن مجسمه سازان و روح‌الله شمسی زاده ملک عضو انجمن مجسمه سازان، مدرس دانشگاه به‌عنوان هیات‌داوران حضور داشتند که سه اثر برگزیده را انتخاب کردند.

به آثار برگزیده به ترتیب جوایزی 60،40 و 20 میلیون ریالی اعطا می‌شود.

در حاشیه این داوری روح‌الله شمسی زاده ملک، مجسمه‌ساز، با اشاره به اقدام وزارت ارتباطات برای مجسمه یادمان شهدا، اظهار کرد: حمایت از هنر موجب جاودانگی نهادهای دولتی می‌شود؛ بنابراین اگر در این نهادها تفکر فرهنگی حاکم باشد رابطه مردم با این نهادها پررنگ‌تر می‌شود، زیرا هنر با افراد در ارتباط است و حرف جامعه را با نگاه عمیق‌تر بیان می‌کند.

وی افزود: فرصتی که وزارت ارتباطات فراهم کرده است می‌تواند ارتباط بین جامعه هنری و نهاد حامی را برقرار کند.

شمسی زاده با اشاره به نحوه داوری در این مسابقه توضیح داد: در این مسابقه افراد حرفه‌ای حوزه مجسمه‌سازی شرکت کردند بنابراین کار برای هنرمندان شرکت‌کننده و هیئت‌داوران پیچیده است.

وی با تأکید بر اینکه هیئت‌داوران مناسبات فیزیکی و محیطی محل نصب مجسمه را در نظر گرفته‌اند تصریح کرد: در انتخاب آثار قابلیت اجرایی شدن اثر و به‌روز بودن را مدنظر قراردادیم و آثار منتخب به ترتیب در اولویت اجرایی شدن قرار دارند.

وی با اشاره به نقش مجسمه‌سازی در مردم گفت: مجسمه‌های حاضر در شهر مانند رسانه‌ای است که با فضای عمومی ارتباط دارد و میزان تأثیرگذاری آن زیاد است و نشان‌دهنده شخص یا اتفاق تاریخی خاص است.

یادمان شهدای وزارت ارتباطات در یکی از میادین محوطه این وزارتخانه ساخته و نصب می شود.

بر اساس این گزارش، همراه تاتاری، آناهیتا قاسم خانی و عبدالعظیم آذرخیل به عنوان نفرات برگزیده فراخوان یادمان شهدای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993900

وب گردی

وب گردی