رعایت نکردن استانداردهای نصب لمینت باعث تجمع باکتری‌ها و بوی بد دهان می‌شود

یک جراح و دندانپزشک گفت: عدم رعایت فاصله بین ونیر یا لمینیت با لثه در درمان های زیبایی دندان، اصلاح طرح لبخند و تجمع باکتری در این ناحیه مهم‌ترین عامل بو گرفتن دندان بعد از انجام درمان‌های زیبایی است.

به گزارش ایسکانیوز، الهه صادقی جراح و دندانپزشک با بیان این مطلب گفت: بسیاری از بیمارانی که قصد انجام لمینت یا کامپوزیت را دارند بیشتر از آنکه به روند درمانی و شیوه های نصب ونیر توجه داشته باشند به دنبال مارک و یا برند کامپوزیت هستند که همین بی‌توجهی به فرآیند و تکنیک معالجه باعث به وجود آمدن مشکلات بعدی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بی تردید قرار دادن صحیح لمینت و یا ونیرهای کامپوزیتی روی دندان و عدم وجود گپ یا فاصله با لثه اهمیت بسزایی دارد؛ چرا که بارها دیده شده مراجعه کنندگان بعد از نصب لمینت یا ونیر دچار بو گرفتن دهان خود شده اند که این امر به دلیل فاصله زیاد با بافت نرم لثه است و این فضای به وجود آمده باعث باقی ماندن غذا و تجمع باکتری ها شده و بوی نامطبوعی را به‌وجود می آورد. همچنین فضای مناسبی را جهت ایجاد پوسیدگی های دندانی فراهم می سازد.

صادقی ادامه داد: رعایت نکردن استانداردهای نصب لمینت یا قرار دادن ونیر روی دندان در ابتدا به شکل تجمع باکتری ها و بوی بد دهان خود را نشان می دهد که البته اگر به آن توجه نشود همین محل دچار پوسیدگی و از بین رفتن دندان خواهد شد.

رعایت نکردن استانداردهای نصب لمینت یا قرار دادن ونیر روی دندان در ابتدا به شکل تجمع باکتری ها و بوی بد دهان خود را نشان می‌دهد که البته اگر به آن توجه نشود همین محل دچار پوسیدگی و از بین رفتن دندان خواهد شد

وی رعایت کردن استانداردهای تراشیدن دندان برای نصب لمینت را یکی دیگری از موارد با اهمیت دانست و افزود: برای نصب لمینیت تنها باید سه دهم میلیمتر دندان را تراش داد درحالی که برخی افراد غیر متخصص به دلیل تسلط نداشتن به تکنیک های درمانگری، اقدام به تراش بیش از حد دندان می کنند که همین امر عاملی برای از بین رفتن مینای دندان و پوسیدگی زودهنگام خواهد شد.

این دندانپزشک جراح گفت: لمینت های سرامیکی، اگر به خوبی ساخته شوند، می توانند نور را به شکلی بسیار طبیعی انعکاس داده و ظاهری بسیار واقعی داشته باشند، مزیت دیگر لمینیت‌ها و ونیرهای سرامیکی سطح صیقلی و شاین بالا و شیشه مانند آنها است که در برابر تغییر رنگ و ایجاد لک مقاوم‌تر هستند.

الهه صادقی گفت: افرادی که به دلایل مختلف قصد انجام درمان‌های زیبایی مانند لمینت یا ونیر دندان را دارند نباید تنها با تبلیغاتی نظیر مارک و برند، ارزان بودن و یا عکس های شیک و جذاب آن هم در فضای مجازی به افراد غیر متخصص مراجعه کنند؛ چراکه فرآیند درمان و تکنیک نصب لمینت و کامپوزیت بسیار مهم‌تر از عوامل دیگر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993909

وب گردی

وب گردی