۶۰ درصدبیماری صرع با تشخیص درست و مصرف دارو کنترل می شود

یک فوق تخصص صرع و نوار مغز، بر اهمیت تشخیص بیماری صرع برای درمان موفقیت آمیز این قبیل بیماران تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر پرویز بهرامی در حاشیه پانزدهمین کنگره بین المللی صرع که درسالن همایش های کتابخانه ملی در حال برگزاری است، گفت: یکی از مباحث مهم در ارتباط با بیماران مبتلا به صرع، درمان چند دارویی یا ترکیبی است.
وی با عنوان این مطلب که ۵۰ میلیون نفر در دنیا مبتلا به صرع هستند، افزود: با توجه به شیوع این بیماری، می طلبد که از نظر تشخیص و درمان بیماران مبتلا به صرع، در بررسی ها دقت و توجه لازم صورت گیرد تا روند درمان به درستی انجام شود.
بهرامی ادامه داد: بررسی ها نشان داده است در ۶۰ درصد موارد که تشخیص صرع درست انجام شود، با دارو می توان بیماری را کنترل کرد.
این فوق تخصص صرع و نوار مغز، افزود: لازم است این دسته از بیماران بین ۲ تا ۵ سال دارو مصرف کنند و بعد از آن، داروی آنها را می توان قطع کرد.

بررسی ها نشان داده است در ۶۰ درصد موارد که تشخیص صرع درست انجام شود، با دارو می توان بیماری را کنترل کرد


بهرامی به درمان ترکیبی یا چند دارویی بیماران صرع اشاره کرد و گفت: اگر بیماری این افراد با یک دارو کنترل نشد، لازم است داروی دوم برای آنها تجویز شود و اگر باز هم به درمان جواب ندادند، می بایست به روش درمان دارویی ترکیبی یا چند دارویی روی بیاوریم.
این فوق تخصص صرع و نوار مغز، تاکید کرد: باید دقت داشته باشیم داروهایی که در این شیوه استفاده می کنیم، اثر متقاوت با یکدیگر داشته باشند و عوارض جانبی و تداخل دارویی نیز نداشته باشد. ضمن اینکه، این داروها می بایست کمترین مقدار مصرف با بیشترین اثر را داشته باشند.
وی افزود: البته نکته ای که در این روش درمان می بایست مورد توجه قرار گیرد، این است که بیمار نیز باید درمان دارویی ترکیبی را تحمل کند.
بهرامی در پاسخ به این سوال که اگر در این روش نیز بیماری کنترل و درمان نشد، چه راهکاری باید در پیش گرفت، گفت: اگر همه این راه ها را رفتیم و بیماری کنترل نشد، بیمار از نظر نوع تشنج، مقاوم به دارو تشخیص داده شده و امکان جراحی برای این دسته از بیماران مورد بررسی قرار می گیرد
پانزدهمین کنگره بین المللی صرع تا ۵ بهمن در کتابخانه ملی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993928

وب گردی

وب گردی