خنیفر: برای جذب دانشجوی بیشتر، کمبود بودجه داریم

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان آمادگی خود را در راستای همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه های سطح یک کشور اعلام می‌کند.

دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: تفاهم نامه ای که اخیرا بین دو دانشگاه بزرگ کشور یعنی دانشگاه تهران و دانشگاه فرهنگیان توسط روسای آن ها منعقد شد، در راستای تحقق اهداف دانشگاه فرهنگیان و همچنین استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت های دانشگاه تهران صورت گرفت.

وی ادامه داد: در واقع، مشارکت و گسترش همفکری در نهضت تولید علم و همچنین ترویج علم نافع موردنیاز آموزش و پرورش و در نهایت کسب مهارت در حوزه های مختلف با توجه به نیازهای علمی و اسلامی کشور، از محورهای اصلی این برنامه خواهد بود.

خنیفر تصریح کرد: قطعا جامعه علمی و دانشگاهی ما نیازمند یک تعادل پویا و سازنده و همچنین ارتباط مناسب با یکدیگر است و در مجموع می توان گفت که لازم است تمامی موسسات آموزش عالی را در حوزه های علمی، فرهنگی و... تقویت کنیم.

وی افزود: در این راستا، ما اقدام به انعقاد این تفاهم نامه در راستای ارتقای همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه کرده ایم و در نظر داریم تا حداکثر 3 سال آینده و تمامی بندهای آن را اجرایی و عملیاتی سازیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه گفت: همچنین در زمینه تعلیم، تالیف، ترجمه و همچنین ویرایش کتب و نشریات، همکاری مشترک در برگزاری کارگاه ها و سمینارهای آموزشی و پرورشی و همچنین نگارش مجلات و مقالات علمی و تحقیقاتی به گفت و گو پرداخته ایم.

خنیفر بیان کرد: قطعا اولویت این تفاهم نامه، حمایت از دانشجویان کارشناسی و دکتری در راستای انجام پایان‌نامه‌ها و طرح های پژوهشی مشترک و همچنین بهره مندی بیشتر این افراد از امکانات آموزشی، آزمایشگاهی و رفاهی این دانشگاه ها خواهد بود.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان آماده همکاری با تمامی دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های برتر و سطح یک کشور در زمینه های علمی، آموزشی و تحقیقاتی خواهد بود.

خنیفر در پایان تاکید کرد: همچنین ما در نظر داریم تا در ‌آینده ۳۰ هزار دانشجو جذب کنیم و در این راستا نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر به بودجه دانشگاه فرهنگیان هستیم که در این خصوص با مسئولین مربوطه در دولت و مجلس شورای اسلامی نیز رایزنی هایی داشته ایم که تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم اما امیدواریم به زودی محقق شود و این عزیزان ما را در تعلیم و تربیت هر چه بهتر معلمان آینده کشور یاری بخشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 993962

وب گردی

وب گردی