حوادث کوی سال ۷۸ برای فراموش شدن قتل‌های زنجیره‌ای بود

نماینده سابق مجلس گفت: اسماعیل بخشی توسط وزارت اطلاعات دولت دوستان آقای تاج‌زاده دستگیر شد و بعد قوه قضائیه مشخص کرد که ادعاهای وی دروغ بوده است. آقای تاج‌زاده بگوید که آیا از فرد کذاب دفاع می‌کند؟

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزعلیرضا زاکانی، نماینده ادوار مجلس، در مناظره با مصطفی تاج‌زاده، معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات که با موضوع فتنه ۸۸ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد، با اشاره به برگزاری مناظره در یادمان شهدای هفت تیر گفت: خوب است با بازخوانی آن ایام، نقاب از چهره نفاق عصر خود برداریم.

وی مناظره نخست خود و تاج‌زاده را اتفاق شیرین روزهای اخیر دانست و گفت: ای کاش رسانه ملی هم امکان پخش این مناظرات را پیدا می‌کرد.

زاکانی به اعترافات اسماعیل بخشی که توسط تاج‌زاده محکوم شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: اسماعیل بخشی توسط وزارت اطلاعات دولت دوستان آقای تاج‌زاده دستگیر شد و بعد قوه قضائیه مشخص کرد که ادعاهای وی دروغ بوده است. آقای تاج‌زاده بگوید که آیا از فرد کذاب دفاع می‌کند؟

نماینده سابق مجلس، دستگیری مرضیه هاشمی را اتفاق زشت روزهای اخیر دانست و گفت: این اتفاق، نمایش رسوایی آرمانشهر غرب‌گراهای داخلی بود و مشخص کرد آمریکا چطور مدافع حقوق سیاه‌پوستان و مسلمانان است.

زاکانی ادامه داد: آقای تاج‌زاده صریحاً نظرشان را درباره آمریکا بگویند؛ اینکه آیا ایشان آمریکا را دشمن ما می‌دانند یا خیر؟

نماینده اسبق مجلس با ارائه سند گزارش دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی در زمان خاتمی درباره حوادث کوی دانشگاه گفت: در این گزارش به صراحت آمده که گزارش اولیه‌ای که درباره کوی دانشگاه منتشر شده و آقای تاج‌زاده هم به آن استناد کرد، ناقص بوده است.

زاکانی درباره لباس‌شخصی‌ها گفت: امثال شیرین عبادی و امیرفرشاد ابراهیمی کجا هستند؟ این‌ها مگر به خارج از کشور فرار نکردند؟ منشاء لباس‌شخصی‌ها را باید در اینجا جست.

وی در جمع‌بندی بحث خود درباره کوی دانشگاه تهران گفت: حوادث کوی دانشگاه در سال ۷۸، کاملاً سناریویی طراحی شده‌ برای فراموش شدن قتل‌های زنجیره‌ای بود که دوستان آقای تاج‌زاده راه انداختند.

در ادامه زاکانی خطاب به تاج‌زاده گفت: شما نگفتید که قتل‌های زنجیره‌ای چه شد؟ کشور مگر در آن زمان دست شما نبوده؟ این چیزی است که نمی‌شود از آن گذشت کرد؛ جنایتی در این مملکت رخ داده و رهبری هم گفته‌اند که تا آخر ماجرا باید مشخص شود.

وی افزود: وزارت اطلاعات هم اکنون دست شماست؛ بگویید چه شد‌ و چرا عده ای بی‌گناه کشته شدند؟ هدف فقط برای بدبین کردن مردم از نظام بود که کار دوستان آقای تاج‌زاده است.

زاکانی با بیان اینکه انتخابات مجلس ششم یک فاجعه بود و در نهایت با حکم حکومتی توانستید آن را پشت سر بگذارید، گفت: بیشترین استفاده از حکم حکومتی را هم اصلاح‌طلبان کرده‌اند.

وی افزود: چند نفر از دوستان آقای تاج‌زاده از جمله بهزاد نبوی در انتخابات مجلس ششم با حکم حکومتی تایید شدند. اینکه درباره آقای حدادعادل و شورای نگهبان حرف می‌زنید، اخلاق حکم می‌کند طرفین حضور داشته باشند تا توضیح دهند. اما در نهایت شما پس از انتخابات مجلس ششم محکوم شدید و هرچه هست بین خودتان و خدای خودتان بوده.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان ادامه داد: جالب است که آقای تاج‌زاده، سخن آقای شریعتمداری که در روزنامه کیهان به وی گفته آقای تقلب را با سخن محمدرضا خاتمی که هشت میلیون رای انتخابات ۸۸ را تقلب دانسته و اصل نظام را زیر سوال برده، یکی می‌داند.

زاکانی درباره اعترافات اسماعیل بخشی گفت: اگر کسی جنایتی کرده باشد و دروغی گفته باشد و کسانی به مردم بگویند این حرفی که روی شما اثر گذاشته، دروغ بوده، این خوب است یا بد؟

وی با بیان اینکه نظارت استصوابی از اول انقلاب بوده است، به نامه آیت‌الله صافی درباره صلاحیت نداشتن تعدادی از افراد برای انتخابات اشاره کرد و گفت: نامه حضرت امام به آقای محتشمی، بزرگترین سند برای نظارت استصوابی است؛ آقای تاج‌زاده بگویید امام را قبول دارید یا خیر؟

زاکانی با اشاره به ترور سعید حجاریان گفت: کسی که حجاریان را ترور کرد؛ یعنی سعید عسکر، سال ۸۸ به‌همراه پدرش در ستاد موسوی بود.

زاکانی با بیان اینکه مشکل شما قانون‌شکنی است، تصریح کرد: همیشه قبل از انتخابات‌ها، سخن از تقلب به‌میان آورده‌اید. اولین بار هم آقای هاشمی در خطبه‌های نمازجمعه از تقلب حرف زد نه حداد عادل.

وی ادامه داد: شما همیشه با رمز تقلب جلو آمدید و اگر پیروز شدید، انتخابات را درست دانستید؛ در غیر اینصورت می‌گویید تقلب شده است.

به اعتقاد نماینده سابق تهران، اصلاح‌طلبان هرموقع در حاکمیت بوده‌اند علیه اسلامیت نظام تاخته‌اند و هر وقت بیرون از حاکمیت بوده‌اند، علیه جمهوریت نظام قیام کرده‌اند.

زاکانی خطاب به تاج‌زاده گفت: مگر دوستان شما نمی‌گفتند علیه خدا هم می‌شود کف خیابان آمد؟

وی ادامه داد: اتهاماتی که شما به مراجع رسمی وارد می‌کنید، باید توسط این مراجع پاسخ داده شود.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه شما نگفتید امام را قبول دارید یا نه، افزود: لطفاً با خاطره جواب ندهید و لحن من هم لحن بازجویی نیست و دوستانه دارم سوال می‌پرسم.

زاکانی ادامه داد: اینکه شما را به چه جرمی دستگیر کرده‌اند، باید به بیانیه سال ۷۸ سازمان مجاهدین برگردید که به هیچ کدام از مراحل انتخابات نمی‌شود اعتماد کرد.

وی به جزوه تاملات راهبردی سیاسی حزب مشارکت اشاره کرد و گفت: این جزوه، مانیفست براندازانه است که دیکتاتوری نوین و تجزیه ایران را دنبال می‌کرد چیزی که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند.

زاکانی ادامه داد: اگر می‌گویید روز بیست و سوم خرداد دستگیر شده‌ام، این عقل را برای نیروهای امنیتی قائل بشوید ک جریانات را از قبل رصد کنند و ریشه مسائل را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه نظام حاضر بود به موسوی و کروبی تریبون بدهد، به مصاحبه ضرغامی؛ رئیس اسبق صداوسیما اشاره کرد و گفت: آقای ضرغامی گفته است که ما حاضر بودیم که تریبون را به شکل مناظره در اختیار موسوی و کروبی قرار دهیم اما قبول نکردند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 993970

وب گردی

وب گردی