جریان دانشجویی نقش روشنگری و آگاهی‌بخشی برای جامعه دارد

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت، گفت: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای جریان دانشجویی، ایجاد فضای باز آزاداندیشی، رفع تک صدایی از دانشگاه ها و دخیل دانستن نظرات جریان دانشجویی در تصمیمات مهم کشور است.

سارا عاقلی دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ذات حق طلب جریان دانشجویی از سال 57 تا 97، تصریح کرد: جنبش دانشجویی نقطه اتصال بین مردم و حاکمیت است. نهادهای مردمی یا تشکل های مردم نهاد، مثل جنبش دانشجویی پیوند‌دهنده بین حاکمیت و مردم هستند که تعادل را بین مردم و نظام به وجود می‌آورند.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت جریان دانشجویی را قشر پیشرو در آینده‌نگری عنوان کرد و گفت: جریان دانشجویی باید اگر یک اتفاق صلاح جامعه نیست آنرا خیلی زود و صریح اعلام کند، ناظر بر همین فضاست که شهید بهشتی دانشجو را موذن جامعه می داند.

وی با تاکید بر لزوم مطالبه گری جنبش دانشجویی از مسئولان، یادآور شد: در طی چند ماه اخیر اقدامات عدالت‌خواهانه خوبی از دانشجویان شاهد بودیم. نظیر ماجرای ده نمک.

عاقلی با بیان نقش روشنگری جنبش دانشجویی برای مردم، اظهار داشت: جریان دانشجویی نقش میانی در فضای بین نظام و جامعه را برعهده دارد. همچنین دانشجویان اگر در موضوعی احساس می کنند مردم آگاهی لازم را ندارند، باید اقدام به روشنگری و آگاهی بخشی کنند.

در ادامه دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت افزود: جنبش دانشجویی باید فضای دانشگاه را نیز مورد رصد قرار دهد و این گونه نباشد که دانشگاه را رها کرده و به کلیات فضای جامعه بپردازد. جنبش دانشجویی باید فضای دانشگاهی را مورد توجه قرار دهد؛ چراکه جامعه جدا از فضای دانشگاه نیست و دانشگاه هم ذیل فضای جامعه تعیین می شود.

وی قشر نخبگانی را درهم تنیده با مردم دانست و گفت: باید این نکته را در نظر داشته باشیم که جریان دانشجویی نباید از مردم فاصله بگیرد و خود را یک قشر جدا از جامعه نام گذاری کند. جریان دانشجو به اسم قشر نخبگانی نباید خود را از مردم جدا کند بلکه باید بین مردم آگاهی سازی انجام دهد.

عاقلی با بیان اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی جریان دانشجویی باید خود را مورد بازخوانی و رفع نواقص قرار دهد، بیان کرد: زمانی‌که از چهل سالگی صحبت می کنیم در واقع از مفهوم عمیقی به عنوان جمهوری اسلامی سخن می گویم که دو رکن جمهوریت و اسلامیت را به همراه دارد.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت، گفت: بعثت انقلاب بهترین فرصت است تا اگر در برخی از موضوعات غفلت صورت گرفته و نیازمند نوسازی و ترمیم، به بازسازی بپردازیم.

وی افزود: همان گونه که در اوایل انقلاب نقش و حضور مردم در عرصه های مختلف اهمیت داشت، حال نیز با گذشت چهل سال از انقلاب باید به نظرات سیاسی و غیر سیاسی مردم بها داده شود تا جمهوری اسلامی به معنای واقعی به عرصه ظهور برسد.

عاقلی تصریح کرد: اگر قصد داریم جمهوری اسلامی کارآمدتر شود باید مردم در حاکمیت نقش داشته باشند. مردم سالاری مورد تاکید مقام معظم رهبری ضامن تداوم انقلاب است.

این فعال دانشجویی در خصوص بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی برای جریان دانشجویی، گفت: ایجاد فضای باز آزاداندیشی، رفع تک صدایی از دانشگاه ها و دخیل دانستن نظرات جریان دانشجویی در تصمیمات مهم کشور، از دستاوردهای انقلاب برای دانشجویان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جریان دانشجویی از قبل انقلاب نیز وجود داشته است اما بعد از انقلاب ساختارمند، هدفمند و اصولی تر به فعالیت خود می پردازند و در چارچوب این ساختار مطالبه گری درست و صحیح از مسئولین را انجام می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993976

وب گردی

وب گردی