5 صفتی که برای انتخاب دانشگاه باید در نظر بگیرید

دانشجویان هر ساله با توجه به رتبه‌بندی‌های دانشگاهی در مورد انتخاب دانشگاه مناسب به نوعی دوراهی می رسند. در این بین به تازگی دانشگاه‌های چینی توانسته اند در جایگاه بهترین‌ها قرار بگیرند و با کمک از فاکتورهایی جای خود را باز کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشجویان هر ساله با توجه به رتبه‌بندی های دانشگاهی در مورد انتخاب دانشگاه مناسب به نوعی دوراهی و سختی انتخاب می رسند. ممکن است به دنبال دانشگاه هایی چون کمبریج که در بالای لیست قرار دارند، باشند؛ اما امکان شرکت و حضور در آن برایشان فراهم نشود. در این بین به تازگی دانشگاه های چینی توانسته اند در جایگاه بهترین‌ها رتبه‌ای برای خود دست و پا کنند.

سیستم رتبه بندی QS دو ویژگی جدید را برای رتبه بندی دانشگاه ها در سال 2019 در نظر گرفته است که در آن دانشجویان و متخصصین آموزشی باید در نظر گرفته شوند. این مسئله نشان می دهد که کدام دانشگاه بیشتر در زمینه مورد نظر خود مورد توجه و قوی‌تر است.

مسئله متفاوت در مورد این سیستم رتبه‌بندی این است که برای مثال دانشگاه واسدای ژاپن در رتبه بندی جهانی QS در رتبه 208 قرار دارد در حالی که در اینجا رتبه 27 را داراست درحالی که دانشگاه واترلوی کانادا در این جدول رتبه 28 و در جدول جهانی رتبه 163 را دارد.

این نوع نگرش برای دانشجویان فوق العاده است؛ زیرا آنان می خواهند بدانند که هزینه خود را برای سرمایه گذاری در کدام دانشگاه بگذارند تا حرفه ای شوند.

رتبه‌بند‌ی‌ها چیزی جز متودولوژی که در پشت آن ها وجود دارند، نیستند. این موضوع توضیحات مفصل و جامعی را که توسط بزرگ‌ترین نام ها در آموزش عالی ارائه شده است، توضیح می دهد و برای جلوگیری از اختلافات، مانند بی نظمی‌های مکرر در بررسی سالانه دانشجویان ملی بریتانیا نیز تلاش می کند.

علاوه بر پیچیدگی های موجود در پیش‌بینی فرصت های شغلی که به راحتی توسط تعداد زیادی از عوامل در نوسان است، از تلاش های دانشگاه گرفته تا سلامت بازارهای ملی و بین المللی کار، در رتبه بندی دیگری در مورد دانشگاه هایی که فارغ التحصیلان بیشتری را استخدام می کنند، برای ما آسان است.

5 صفتی که در این رنکینگ مورد استفاده قرار گرفته است مسئله اشتغال‌زایی را برای دانشجویان و دانشگاه‌ها ملموس‌تر می‌کند.

یافتن شغل بعد از فارغ التحصیلی مسئله‌ای پیچیده است؛ اما دانشجویان آینده‌نگر می توانند شانس خود را با درخواست به دانشگاه هایی با این ویژگی‌ها بهبود بخشند:

1. شهرت خوب در میان کارفرمایان

در نظرسنجی کارفرمایان QS از بیش از 42،000 کارکنان جهانی خواسته شده است تا دانشگاه هایی که معتقدند فارغ التحصیلان با استعداد پرورش می‌دهند را، فهرست کنند و بر اساس این نظرسنجی، دانشگاه کمبریج در میان مدیران استخدام و سایر کارفرمایان نسبت به هر دانشگاه دیگری در دنیا مشهور است.

2. فارغ التحصیلان چقدر خوب کار می کنند

اگر یک دانشگاه دارای تعداد بیشتری رهبران کسب و کار و برندگان جایزه در زمینه های مورد علاقه شما باشد، این نشانه واقعا خوبی است. QS لیستی بزرگ‌تر و متنوع را برای این شاخص نیز منتشر کرد که بالاترین تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد که در سن جوانی موفقیت های زیادی کسب کرده بودند بالا بود.

3. ارتباط دانشگاه و کارفرمایان

در اینجا به طور خاص در مورد تحقیقات و فرصت های کار و کارآموزی صحبت می کنیم. این مسئله که دانشگاه ها همکاری با شرکت ها را برای حمایت از پروژه های تحقیقاتی خود را به چه صورت انجام می دهند مهم است. QS در این زمینه با استفاده از پایگاه داده Scopusو Elsevier و گزارش های به دست آمده از شرکت ها به منظور تعیین این مسئله بهره برد که دانشگاه استنفورد در این رده بهترین عملکرد را داشت.

4. کارمندان چگونه در محیط دانشگاهی حضور دارند

شش نهاد دانشگاهی چین در 10 رتبه برتر قرار دارند و دانشگاه هایی که از طریق ابتکاراتی چون برگزاری نمایشگاه های حرفه ای کارفرمایان را به محوطه دانشگاهی وارد می کنند، می توانند رتبه بالاتری کسب کنند. دانشگاه هواژونگ چین در این زمینه یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است.

5. چه تعداد فارغ التحصیل مشغول به کار شده‌اند

میزان اشتغال فارغ التحصیلان نشان می دهد که زمینه ها برای کار افراد بعد از پایان تحصیلات به چه صورت است.

QS این مسئله را بعد از یک سال فارغ التحصیلی محاسبه می‌کند، هر چند سایر دانشگاه ها این را در عرض شش ماه یا کمتر از دوره فارغ التحصیلی این مسئله را محاسبه می کنند. موسسه روابط بین الملل مسکو بهترین در سطح جهان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993986

وب گردی

وب گردی