کانال ویژه مالی با ایران احتمالاً ظرف روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود

وزیر خارجه فرانسه گفته انتظار می‌رود کانال ویژه مالی برای تسهیل مبادلات مالی با ایران ظرف روزهای آینده راه‌اندازی شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز«ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه گفته انتظار می‌رود کانال ویژه مالی برای تسهیل مبادلات مالی با ایران ظرف روزهای آینده راه‌اندازی شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر خارجه فرانسه نوشته انتظار می‌رود این ساز و کار که هدف آن تسهیل تجارت غیردلاری با ایران و دور زدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه این کشور است در روزهای آینده راه‌‌اندازی شود. لودریان در پارلمان فرانسه این سخنان را مطرح کرد.

اتحادیه اروپا از چند ماه پیش اعلام کرده برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قصد دارد یک کانال ویژه پرداخت مالی ایجاد کند که امکان ادامه همکاری اقتصادی با ایران را فراهم می‌کند.

ساز و کار فعالیت کانال ویژه مالی به این صورت خواهد بود که از یک نظام اعتباری برای مبادله کالا میان ایران و کشورهای اروپایی استفاده می‌کند. کشورهای اروپایی ادعا می‌کنند از این طریق می‌توانند بدون نیاز به بانک‌های اروپایی یا پرداخت پول به ایران با این کشور تجارت کنند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از روز ۱۴ آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند.

دولت ترامپ، در این بسته تحریم‌ها از تلاش‌های اولیه برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عقب‌نشینی کرده و برای ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد.

تصمیم ترامپ برای اعمال تحریم علیه ایران با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 994002

وب گردی

وب گردی