اعزام 432 کاروان سلامت  به مناطق محروم  در دهه فجر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، از اعزام 432 کاروان سلامت شامل پزشکان داوطلب برای ارائه خدمات درمانی به افراد در مناطق محروم و کم برخوردار کشور همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد نصیری افزود: این کاروان ها به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و توزیع رایگان دارو بین بیماران و افراد محروم و نیازمند به دریافت خدمات درمانی اعزام می شوند.
وی توضیح داد: 20 کاروان به استان آذربایجان شرقی، هشت کاروان به آذربایجان غربی، 10 کاروان به اردبیل، هفت کاروان به اصفهان، 25 کاروان به البرز، چهار کاروان به ایلام، 10 کاروان به بوشهر، 33 کاروان به تهران، 14 کاروان به چهارمحال و بختیاری، 23 کاروان به خراسان رضوی، 10 کاروان به خراسان شمالی، 10 کاروان به خراسان جنوبی و پنج کاروان به خوزستان اعزام خواهند شد.
نصیری ادامه داد: همچنین این کاروان های سلامت در دهه فجر به استان های زنجان هشت کاروان، سمنان 2 کاروان، سیستان و بلوچستان 25 کاروان، فارس 50 کاروان، قزوین 12 کاروان، قم 10 کاروان، کرمان 25 کاروان، کرمانشاه 19 کاروان، کردستان 10 کاروان، کهگیلویه و بویراحمد هشت کاروان، گیلان 20 کاروان، گلستان 11 کاروان، لرستان 9 کاروان، مازندران پنج کاروان، مرکزی 10 کاروان، هرمزگان 2 کاروان، همدان 11 کاروان، یزد 10 کاروان و کیش 2 کاروان اعزام خواهند شد که اعزام آنها با توجه به ارزیابی و بیماریابی گروه های داوطلب هلال احمر انجام می شود.
وی اضافه کرد: کاروان سلامت متشکل از پزشکان عمومی، متخصصان مغز و اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان، ارتوپد، چشم، گوش و حلق و بینی، دندانپزشک، متخصص عفونی و جراحان عمومی و تخصصی هستند که همگی به صورت داوطلبانه همکاری تنگاتنگی با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر دارند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر مناطق محروم و کم برخوردار، حاشیه شهرها و روستاها را مهمترین اولویت برای اعزام کاروان های سلامت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر دانست.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اجرای طرح های متنوع و گوناگون حمایتی از افراد محروم و کم برخوردار جامعه، اتخاذ راهکارهای نوین برای ارتقای سطح اعتماد اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت های مشارکت گسترده عمومی از وظایف این سازمان به عنوان پل ارتباطی بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.
وی با تقدیر از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و داوطلبان این سازمان در ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه به نیازمندان دریافت اینگونه خدمات گفت: این نیکوکاران واقعی همواره به عنوان حامیان اصلی این سازمان در تمام برنامه های بشردوستانه اعم از حوادث و سوانح به وقوع پیوسته با ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی یار و مددکار این سازمان بوده اند و حتی در بدترین شرایط سخت اقتصادی روز به روز بر شمار کسانی که برای پیوستن به داوطلبان هلال احمر اعلام آمادگی می کنند، افزوده می شود.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به عنوان حامی و پشتیبان سازمان امداد و نجات، از خدمات 717 هزار عضو داوطلب در چهار هزار و 200 خانه داوطلب عمومی و خانه هلال، به عنوان فعالترین شبکه مردمی در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت بهره می‌برد.

ایرنا
انتهای پیام/

کد خبر: 994020

وب گردی

وب گردی