دانشگاه آزاد اسلامی باید پرچمدار توسعه علم و ارتقای تکنولوژی در کشور باشد

رئیس هیأت ‌مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با اجازه امام (ره) تاسیس شد، گفت: اکنون با تمام ظرفیت و توان در جهت منویات مقام معظم رهبری و تحقق اهداف و برنامه ها، قدم برخواهیم داشت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ولایتی که در نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و جمع رئیس، معاونین و مسئولان این مجموعه حضور یافته در سخنانی با بیان اینکه اسلام در علوم انسانی بسیار غنی است، افزود: علی‌رغم تمام ظرفیت های ارزشمند در زمینه علوم انسانی، آموزش عالی کشور از این جهت پیشرفت قابل قبولی نکرده است.

وی با تاکید براینکه در علوم انسانی باید وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود، افزود: انسان اشرف مخلوقات است ولی امروز با وجود ترجمه کتب علوم انسانی غرب، انسان به اندازه ابزار تنزل یافته که این امر وظیفه استادان حوزه و دانشگاه را سنگین تر می کند که در کنار یکدیگر کتبی را تالیف کنند که بر اساس ارزشهایی که در اسلام است انسان به جایگاه معنوی و الهی خود دست یابد .

با توجه به اهمیتی که دانشگاه آزاد به بازنگری و بازسازی علوم انسانی می‌دهد و در این راه همکاری نزدیک حوزه های علمیه و دانشگاه ها را ضروری میداند انتخاب شخصیت برجسته حوزه و دانشگاه استاد گرامی حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسرو پناه به سمت معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی موجب خواهد شد که با تلاش ایشان بتوان این اقدام راهبردی بسیار ضروری یعنی تحول در علوم انسانی مبتنی بر ارزشهای متعالی اسلامی و ایرانی را سامان داد.

مشاور مقام معظم رهبری با انتقاد از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی طی 30 سال فعالیت خود حسابرسی مستقل مالی نشده است، تصریح کرد: این امر در تاریخ مالی موسسات موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران بی سابقه است.

دکتر ولایتی به پسوند اسلامی دانشگاه آزاد هم اشاره کرد و گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی نگاه جدی به فرهنگ است لذا باید در عرصه فرهنگی در دانشگاه تحول ایجاد کرده تا پسوند اسلامی معنای واقعی خود را به دست آورد.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ما در دانشگاه است که بتوانیم مجموعه ای در تراز انقلاب اسلامی را به جامعه ایران و جهان معرفی کنیم. به نظر می رسد از جمله در مشهد که پایتخت فرهنگی جهان تشییع است با امکانات و پتانسیلی که وجود دارد می تواند در زمینه‌های تربیتی و فرهنگی اقدامات قوی‌تر و مؤثرتری انجام دهد و در سایه انوار پر فیض مرقد شریف حضرت علی بن موسی رضا علیه السلام، انتقال دهنده فرهنگ اسلامی باشد.

رئیس هیأت‌مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر انجام پژوهش های هدفمند و تقویت اقتصاد دانش بنیان، افزود: در حوزه‌ علم و فناوری رشد خوبی داشته و جزو کشورهای برتر دنیا هستیم؛ بنابراین در حوزه علوم انسانی از جمله علوم تربیتی ، روانشناسی و جامعه شناسی مبتنی بر ارزشهای اسلامی و ایرانی باید نوآوری و تالیف داشته باشیم .

دکتر ولایتی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی می تواند یکی از مهم ترین مراکز علمی نظام جمهوری اسلامی باشد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد با برخورداری از ظرفیت عظیم علمی، پتانسیل و توانمندی های خود می تواند در راستای اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارد.

وی با بیان اینکه زبان فارسی یکی از پر ظرفیت ترین زبانهای علنی دنیا است، تصریح کرد: زبان فارسی زبان دوم اسلام و زبان اول عرفان اسلامی است از این رو باید آموزش زبان فارسی در مدارس سما تقویت شود.

در ادامه دکتر علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و مشهد نیز ضمن خیر مقدم ، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و خراسان رضوی ارائه کرد.

در نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان ، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ،‌ روسای واحدهای نیشابور، قوچان و تربت حیدریه و معاونین و روسای و هیات رییسه دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

همچنین دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی به همراه حجه الاسلام و المسلمین جواد مهدوی نسب رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مسئولین دانشگاه با حضور بر مزار شهدای گمنام واحد مشهد با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ 5 شهید گمنام مجموعه فرهنگی واحد مشهد ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994057

وب گردی

وب گردی