آشنایی با گران ترین فورد موستانگ تاریخ

فورد موستانگ شلبی GT500 سوپر اسنیک ۱۹۶۷ که واقعاً خاص و برجسته است در حراجی آخر هفته‌ی فلوریدا با قیمت قابل‌توجه ۲٫۲ میلیون دلاری فروخته شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ قیمت فروش این خودرو کاملاً فراتر از انتظارات Mecum بوده زیرا آن‌ها تخمین زده بودند این موستانگ با قیمت یک تا ۱٫۲ میلیون دلاری فروخته شود؛ بنابراین به‌طور رسمی با گران‌ترین موستانگ تاریخ طرف هستیم که توانسته رکورد فروش ۱٫۳ میلیون دلاری خودش در سال ۲۰۱۳ را بشکند. همین قیمت باعث شده فروش اولین دستگاه از شلبی GT500 2020 با قیمت ۱٫۱ میلیون شبیه معامله‌ای ارزان‌قیمت باشد!

خودروی موردبحث که توسط کارول شلبی و برای تست پر سرعت گوودیر ساخته شده از پیشرانه‌ ۸ سیلندر GT40 استفاده می‌کند. این پیشرانه با قطعات آلومینیومی بهبود یافته و قدرت ۵۲۰ اسب بخاری دارد. حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۷۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این سوپر اسنیک خاص در پیست گوودیر توانسته سرعت متوسط ۲۲۹ کیلومتر در ساعتی در مسافتی ۸۰۵ کیلومتری را ثبت کند.

پس از تست گودیر

اندکی پس از تست پر سرعت گوودیر، شلبی GT500 سوپر اسنیک فروخته شد. در طول این سال‌ها شلبی یاد شده چند بار دست به دست شده و حتی در مسابقه درگ (شتاب در مسیر مستقیم) هم شرکت کرده است. نهایتاً این خودرو یک بازسازی سبک را تجربه کرده و نمی‌توان آن را نمونه‌ای خارج از استاندارد دانست.

شلبی سال پیش اعلام کرد تولید این خودروی نمادین را ادامه می‌دهد و البته تنها ۱۰ دستگاه از آن را با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۷ لیتری حدود ۵۵۰ اسبی می‌سازد. قیمت هر یک نیز حدود ۲۵۰ هزار دلار است. یعنی بیش از ۲٫۷ میلیارد تومان! که البته برای تصاحب اسطوره ای اینچنین حسابی ارزشمند است.

شلبی می‌خواست این پروتوتایپ برجسته را به خودرویی تولید محدود تبدیل کند اما پروژه به سرانجام نرسید زیرا هزینه‌های تولید آن بالا بود. تخمین زده می‌شد که محصول نهایی قیمتی دو برابر GT500 عادی داشته باشد و حتی گران‌تر از ۴۲۷ کبرا درآید.


منبع: رگلاژ

انتهای پیام/

کد خبر: 994086

وب گردی

وب گردی