عارف: دانشجویان در مسائل معیشتی و رفاهی، مشکل دارند

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به وضعیت بودجه دانشگاه ها گفت: در مسائل معیشتی و رفاهی دانشجویان مشکل داریم و باید به وضعیت حقوقی اساتید و کارکنان دانشگاه هم توجه کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا عارف درباره بودجه آموزش عالی در سال ۹۸ گفت: دولت عنایتی کرده و در بخش دانشگاه ها، متوسط رشد را بالاتر از متوسط رشد کشور قرار داده است اما در اولویت هایی که در بخش فناوری ها داریم، متأسفانه دولت به برخی ردیف ها رشد منفی داده که باید عنایت بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: به ویژه برخی از نهادهایی که در توسعه فناوری کار می کنند، رشد خوبی ندارند که البته در کمیسیون آموزش مجلس تلاش کردیم تا بودجه مواردی که لازم است، افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: به هر حال تصمیم نهایی باید در کمیسیون تلفیق اتخاذ شود و امیداریم این کمیسیون به جمع بندی در کمیسیون آموزش توجه کرده و وضع بودجه دانشگاه‌ها بهتر شود، به ویژه ما در مسائل معیشتی و رفاهی دانشجویان مشکل داریم و باید به وضعیت حقوقی اساتید و کارکنان دانشگاه هم توجه شود.

عارف خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدام کمیسیون تلفیق، ردیف های مربوط به فناوری های پیشرفته و پژوهش مورد توجه قرار گیرد که به هرحال ردیف های کیفی دانشگاه هستند. همچنین باید به دانشگاه هایی که احساس می کنند با این بودجه نمی توانند حداقل‌ها را تأمین کنند، توجه شود.

وی درباره بودجه پژوهشی دانشگاه ها نیز گفت: به نظر ما رشد بودجه پژوهش خوب نیست، البته شرایط کشور و مشکلات سال آینده را می دانیم. با توجه به شرایط کشور توجه قابل قبولی صورت گرفته اما امیدواریم کمیسیون تلفیق عنایت بیشتری داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 994095

وب گردی

وب گردی