منتظر بارش برف و باران در کشور باشید/پیش‌بینی آغاز موج جدید بارش‌ها از یکشنبه

سامانه بارشی جدیدی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود که پیامد آن آغاز موج جدید بارش‌ها از یکشنبه است و "برف و باران" اکثر مناطق کشور را فرا می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد از بعد از ظهر یکشنبه، سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی وارد کشور شده و استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، به‌تدریج استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی را در بر گرفته و سبب بارش باران، وزش باد شدید و در مناطق کوهستانی و سردسیر سبب بارش برف خواهد شد.

فعالیت این سامانه در روز دوشنبه در مناطق یادشده تشدید می‌شود ضمن اینکه در این روز سواحل غربی و مرکزی خزر و بخش‌هایی از جنوب کشور و با شدت کمتر استان‌های واقع در دامنه‌های البرز شرقی تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

این سامانه در روز سه‌شنبه اکثر مناطق کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد و از بعدازظهر این روز به‌تدریج از میزان فعالیت آن در نیمه غربی کاسته می‌شود؛ سامانه فوق در روز چهارشنبه در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود.

لازم به ذکر است در روز دوشنبه بارش در برخی نقاط استانهای غربی و جنوبی با رعد و برق همراه خواهد بود و در مناطق مستعد احتمال وقوع تگرگ نیز وجود دارد؛ بر این اساس وضع هوای کشور در روز یکشنبه به‌شرح زیر است:

یکشنبه 97/11/07: در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بارش باران گاهی وزش باد شدید، در برخی نقاط رعد و برق و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش در غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، برخی نقاط کرمانشاه، لرستان و ایلام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994123

وب گردی

وب گردی