موج بی سابقه گرما در استرالیا زندگی عادی را مختل کرد

منابع خبری گزارش دادند: موج بی سابقه گرما در استرالیا و افزایش دمای تعداد زیادی از شهرهای این کشور طی روزها گذشته به بالای 48 درجه، روند عادی زندگی مردم را مختل کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه «ای بی سی» استرالیا روز جمعه اعلام کرد: طبق گزارش سازمان هواشناسی، آدلاید از شهرهای بزرگ جنوبی این کشور، روز گذشته (پنجشنبه) با ثبت 48 درجه دما، داغ ترین تابستان از سال 1939 را شاهد بوده است.
براساس این گزارش، بیش از 13 شهر استرالیا در جنوب این کشور در روزهای آتی، دمای بالای 50 درجه سانتی گراد را شاهد خواهند بود و از این رو سازمان های بهداشتی به حالت آماده باش درآمده اند.
رسانه های استرالیایی همچنین از افزایش مصرف انرژی برای خنک نگه داشتن ساختمان ها و اماکن این کشور خبر داده اند که امکان دارد این موضوع سبب بروز قطع برق در مناطق بحرانی شود.
پیشتر شبکه های خبری گزارش دادند: سال 2018 میلادی سومین سال از نظر افزایش دما در استرالیا بوده و میانگین میزان بارندگی در این سال، 11 درصد کمتر از سال 2017 بوده است.
براساس این گزارش ها، گرمای بیش از حد نه تنها سبب گرما زدگی عده ای از افراد شده، بلکه سبب ازبین رفتن برخی جانوران و گیاهان در این نقطه از قاره اقیانوسیه شده است.

گرمای بیش از حد نه تنها سبب گرما زدگی عده ای از افراد شده، بلکه سبب ازبین رفتن برخی جانوران و گیاهان در این نقطه از قاره اقیانوسیه شده است


تاکنون فیلم های ویدئویی متعددی در مورد تلف شدن گسترده خفاش ها و ماهی ها در این کشور در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.
کشاورزان استرالیایی نیز در سال های گذشته از خسارت دیدگان اصلی گرمای شدید هوا بودند، بطوری که آنها خسارت های زیاد ناشی از نابودی محصولات متنوع کشاورزی در مزارع خود را به دلیل گرمای طاقت فرسا در مراکز دولتی ثبت کرده اند.
شبکه اس بی اس استرالیا گزارش داد، گرمای شدید که تاکنون سبب بروز آتش سوزی های گسترده در بوته زارها و مزارع مختلف جنوب این کشورشده، خسارت های زیادی را به این کشور وارد کرده است.
براساس این گزارش، ایالت ویکتوریا، ساوت استرالیا و تاسمانی از جمله مناطقی هستند که در روزهای گذشته شاهد آتش سوزی های گسترده بوده اند و سازمان های امدادی در این مناطق در حالت آماده باش به سر می برند.
وزارت بهداشت استرالیا نیز با صدور گزارشی هشدار داد که در مناطق گرمازده، حرارت زیاد می تواند باعث بروز برخی بیماری های ناشی از گرمازدگی و افزایش مراجعات به مراکز درمانی شود.

ایالت ویکتوریا، ساوت استرالیا و تاسمانی از جمله مناطقی هستند که در روزهای گذشته شاهد آتش سوزی های گسترده بوده اند و سازمان های امدادی در این مناطق در حالت آماده باش به سر می برند

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 994129

وب گردی

وب گردی