تحقق عدالت جنسیتی، جایگاه زنان را در عرصه علمی و آموزشی ارتقا می‌بخشد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: تحقق شاخص‌های عدالت جنسیتی در کشور موجب ارتقای جایگاه زنان و پیشرفت آنان در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی و اجتماعی خواهد شد.

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اقدام به تهیه یک گزارش تحت عنوان چهل‌در‌چهل کرده است.

وی ادامه داد: در واقع گزارش چهل‌در‌چهل، وضعیت زنان کشور را از منظر ۴۰ شاخص و معیار مختلف و متفاوت در ۴۰ سال اخیر؛ یعنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بررسی کرده است.

ابتکار تصریح کرد: ما با تهیه این گزارش کامل و جامع قصد داریم نقش پررنگ و بی بدیل زنان کشور را در این ۴۰ سالی که کشور با فراز و نشیب های متعددی رو‌به‌رو بود، نشان دهیم.

وی افزود: این گزارش در چند روز آینده منتشر خواهد شد و شاید این کمترین کاری است که می توانیم برای بزرگداشت جایگاه و ارزش زنان و دختران کشور و همچنین قدردانی از فعالیت های بدون چشم‌داشت آنان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، مذهبی، فرهنگی و... انجام دهیم.

ابتکار بیان کرد: به طور یقین، بانوان ایرانی در تمام زمینه ها پیشرفت های چشم گیری داشته اند؛ اما نمی توان مشکلات و چالش هایی که در مسیر پیشرفت و ادامه فعالیت های مختلف‌شان در کشور وجود دارد را نادیده گرفت.

وی در ادامه گفت: در این راستا، یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت، تحقق شاخص‌های عدالت جنسیتی در کشور و به ویژه در عرصه های علمی و آموزشی برای زنان و دختران است که تلاش می کنیم با تفکر و برنامه‌ریزی درست آن را پیش ببریم.

ابتکار در پایان تاکید کرد: قطعا این موضوع می تواند به پیشرفت بیشتر و بهتر زنان در عرصه های مختلف کشور و به ویژه آموزش و پرورش کمک شایانی کند؛ همچنین موجب ارتقای جایگاه آنان در جامعه و تحکیم خانواده ها در ابعاد مختلف شود که امیدواریم با همکاری همگان در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 994146

وب گردی

وب گردی