نخستین دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو - ایران در یزد افتتاح شد

نخستین دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو - ایران با هدف شناسایی شخصیت‌ها، پیگیری ظرفیت‌های فرهنگی- هنری و تمدنی استان برای ثبت در عرصه جهانی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و فعالیت در عرصه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی در یزد افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز از کمیسیون ملی یونسکو – ایران، دکتر حجت الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، در این آیین با اشاره به اینکه تنوع و تمایز فرهنگی و حفظ فرهنگ‌های مختلف از آرمان‌ها و اهداف سازمان یونسکو به شمار می‌رود، گفت: جمهوری اسلامی ایران با قابلیت‌های مهم و ارزشمند خود در زمینه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی همواره در بین کشورهای عضو این سازمان سرآمد است و می‌تواند بسیاری از منافع خود را در این سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی پی‌گیری کند.

وی بر بهره‌گیری از این سازمان در جهت تحقق اهداف خود در شناسایی و معرفی توانمندی‌های کشور در زمینه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی- هنری تاکید کرد و افزود: باید ظرفیت‌های بالای استان یزد در حوزه فرهنگی و تمدنی با استفاده از این سازمان به بشریت معرفی شود.

دکتر ایوبی شناسایی شخصیت‌ها، پیگیری ظرفیت‌های فرهنگی- هنری و تمدنی استان برای ثبت در عرصه جهانی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و فعالیت در عرصه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی را از مهم‌ترین وظایف دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو – ایران در یزد برشمرد.

در ادامه استاندار یزد به ظرفیت‌های فراوان استان در زمینه فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد تنها نمونه‌ای از ظرفیت‌های مهم فرهنگی استان یزد است.

محمدعلی طالبی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ را به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم استان و محورهای توسعه استان تقویت کنیم و بدون شک این دفتر به عنوان یکی از ساختارهای مهم در این زمینه می‌تواند نقش مهمی در معرفی و حمایت از قابلیت‌های فرهنگی استان ایفا کند.

در این مراسم دکتر علی اصغر سمسار یزدی به عنوان رئیس شورای علمی دفتر منطقه‌‌ای کمیسیون ملی یونسکو در یزد معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994168

وب گردی

وب گردی