سندرم پیررابین دردختران شیوع بیشتری دارد/ از هر 10 هزار نوزاد یک نفر مبتلا می شود

رئیس هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت گفت: در حال حاضر در ایران پیشرفته‌ترین جراحی‌های دهان ، فک و صورت در کشور انجام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر بهزاد رهسپار در آستانه برگزاری هفدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت گفت: این کنگره همزمان با نهمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس و هفتمین سمپوزیوم محققان جوان چهار به مدت چهار روز از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
وی افزود: سخنرانان داخل و خارج از کشور موضوعات جدید و دستاوردهای نوین را در حوزه جراحی های فک و صورت از جمله جراحی های زیبایی، تومور و شکاف لب و کام و .... را مورد بررسی قرار می‌دهند.
رئیس هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت گفت: در کنگره ایمپلنت خلیج فارس نیز جراحی های ایمپلنت، پروتز ایمپلنت و آخرین موضوعات ایمپلنت مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد و در سمپوزیوم محققین جوان نیز مسابقه دانشجو و رزیدنت ها در همه رشته ها برگزار و بهترین مقالات یا پوسترها به صورت برگزیده ارائه خواهد شد.
رهسپار گفت: بزرگترین نمایشگاه تجهیزات پزشکی مرتبط با جراحی فک و صورت و ایمپلنت نیز در حاشیه کنگره در هتل المپیک با حضور ۱۰۰ شرکت برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تم کنگره جراحی فک و صورت از تولد تا سالمندی است، عنوان کرد: بیماری‌های مادرزادی همچون شکاف لب و کام و بیماری سندرم پیررابین (عدم رشد فک پایین) از جمله بیماری‌هایی است که سبب آسیب در نوزادان می‌شود و در این کنگره جدیدترین مباحث علمی مرتبط مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
رهسپار ادامه داد: سندرم پیررابین از بدو تولید می‌تواند نوزاد را دچار مشکل کند و حتما در دو هفته اول پس از تولد باید جراحی فک صورت گیرد تا زبان به جلو آید و راه تنفس باز شود در غیر این صورت نمی تواند زنده بماند.
رئیس هفدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت با اشاره به اینکه از هر 10 هزار تولد یک نفر مبتلا به این بیماری می‌شود گفت: اکثر این بیماران به دلیل اینکه فک آنها رشد نکرده شکاف کام نرم هم دارند و این مشکل نوعی نقص کرومزمی است و در دختران شیوع بیشتری دارد.


وی با بیان اینکه مراکز جامعی همچون بیمارستان نمازی شیراز از جمله بیمارستان‌هایی است که سالیانه تعداد زیادی از این بیماران را تحت درمان قرار می‌دهد، گفت: خوشبختانه در حال حاضر در کشور جراحی‌های دهان، فک و صورت به خوبی انجام می‌گیرد و کمبودی در زمینه علم و دانش نداریم البته از نظر تکنولوژی‌های وارداتی اکنون کمی در مضیقه هستیم.
رهسپار گفت: از جمله بیماری‌هایی که مرتبط با حوزه دهان، فک و صورت در بزرگسالان است این بوده که استخوان فک تحلیل رفته و بی‌دندانی بروز یافته است که با پیوند استخوان در ناحیه فکی و سپس ایمپلنت می‌توان کمک بزرگی به این بیماران انجام داد و درواقع مشکل‌ترین ایمپلنت زمانی است که استخوان فک تحلیل رفت باشد.
رئیس هفدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت گفت: با انجام جراحی‌های دهان، فک و صورت در کودکان دارای نیاز این جراحی می‌تواند کمک موثری به آنها کمک و این افراد بتوانند زندگی عادی داشته باشند.
وی گفت: برخی از افراد در میانسال دچار ناهنجاری‌های فکی و رشد بی‌رویه یا کمبود رشد در ناحیه فک مواجه‌اند که با جراحی فک می‌توان به بیمار کمک کرد و طرح درمان مناسبی را برای آن صورت داد. بنابراین کمتر رشته‌ای است که از لحاظ سنی از نوزادی تا سالمندی را تحت پوشش قرار دهد.
رهسپار در ادامه در ارتباط با جراحی ارتوگناتیک گفت:این جراحی باعث می‌شود که رابطه فکین طبیعی شود که این جراحی در واقع جراحی جابجایی فک نام دارد و جراحان به کمک ارتودنتیست‌ها اقدام مناسب را برای بیمار انجام می‌دهند.
این جراح دهان، فک و صورت همچنین درمورد درمان مفصل گیجگاهی - فکی گفت: جراحان دهان، فک و صورت می‌توانند درمان مناسبی را انجام دهند که درواقع این بیماری با اعصاب در ارتباط است و افرادی که شغل پراسترس دارند بیشتر مبتلا به آن می‌شوند.
رئیس هفدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت با اشاره به اینکه اکنون بیش از 400 جراح دهان، فک و صورت در کشور فعالیت می‌کنند گفت: امسال در کنار کنگره جشن پنجاه سالگی جراحی دهان، فک و صورت نیز انجام می‌گیرد.
هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان فک و صورت ایران همزمان با نهمین همایش بین المللی ایمپنت خلیج فارس و هفتمین سموزیوم پژوهشی محققین جوان ۳۰ بهمن ‌ماه تا ۳ اسفند ماه ‌سال ‌‌جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 88357410 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994169

وب گردی

وب گردی