فیروزفر: جمعیت دانشجویی کشور بعد از انقلاب بیش از 20 برابر شده است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: در حوزه آموزش عالی، رشد جمعیت دانشجویی کشور از ۱۷۵ هزار دانشجو در سال ۱۳۵۷ به بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در سال ۱۳۹۷ افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، دکتر علیرضا فیروزفر که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان سلطانیه سخن می گفت، با اشاره به برگزاری جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب های ماندگار در تاریخ بر بنای مسائل اعتقادی و باورهای درونی افراد و رهبران نهضت ها استوار است و بنای جمهوری اسلامی ایران، ریشه در تاریخ دارد.

وی اضافه کرد: نهضت و قیام عاشورای امام حسین (ع) چراغ راه و هدایت رهبران نهضت اسلامی بود و امام خمینی (ره) بر مبنای مکتب عاشورایی، انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد.

وی با تحلیل چرایی سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سقوط رژیم شاهنشاهی در ایران و پیروزی نهضت اسلامی، دلایل تاریخی و فرهنگی دارد و تنها نمی توان تک‌بُعدی به آن نگاه کرد. استبداد داخلی پهلوی و استعمار خارجی، زمینه شکل گیری انقلاب اسلامی را مهیا کرد و حضور مردم و هدایت امام خمینی (ره)، آن را به ثمر رساند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: حکومت پهلوی به بیگانگان وابسته بود، تصویب و اجرای قانون کاپیتولاسیون توسط حکومت وقت ایران، اعتراض نخبگان و رهبران مذهبی را عمیق تر و افشاگری امام خمینی (ره)، پایه های حکومت و قدرت را لرزان کرد.

وی به تفاوت ها و تشابه های انقلاب ها و حکومت ها اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با ماهیت اعتقادی و مذهبی شکل گرفت، در حالی که انقلاب هایی مانند روسیه و فرانسه بدون هویت های اعتقادی شکل گرفته اند.

فیروزفر در ادامه گفت: همه توده ها و اقشار در شکل گیری نهضت و پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و انقلاب منحصر به قشر یا گروه خاصی نبود، در حالی که انقلابی مانند روسیه یا فرانسه به طبقه ای از جامعه تعلق داشت. انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و بر مبنای مکتب شیعه بود.

وی خصیصه مهم جمهوری اسلامی ایران را مردمی بودن و مردمی ماندن عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی متعلق به مردم است و مردم، تار و پود آن را شکل داده اند. رویش ها مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی بوده و بنای جمهوری اسلامی، ریزش حداقلی و رویش حداکثری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان به بیان بخشی از دستاوردهای جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش عالی، رشد جمعیت دانشجویی کشور از ۱۷۵ هزار دانشجو در سال ۱۳۵۷ به بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در سال ۱۳۹۷ افزایش پیدا کرده است.

فیروزفر با اشاره به کاستی ها و تنگناهای اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: مردم با مشکلاتی در عرصه معیشت مواجه بوده و مردم ایران مستحق زندگی بهتری هستند.

وی در پایان با تقدیر از مردم شهرستان سلطانیه و نمازگزاران گفت: مردم شهرستان سلطانیه با تقدیم دَه‌ها شهید و صدها ایثارگر و جانباز و آزاده، دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده اند و به عهدی که با انقلاب و امام و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بسته اند، وفادار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994173

وب گردی

وب گردی