راهکاری جدید برای اوقات خوش در منزل

هوش مصنوعی «هوما» در زمان کوتاه با سلیقه شما آشنا می‌شود و همیشه با پیشنهادهای جذاب شما را شگفت‌زده می‌کند. این هوش مصنوعی سلیقه سینمایی و موسیقایی شما را می‌شناسد و پیشنهادهایی باب میلتان ارائه می‌کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، سید رضا سجادی بنیان‌گذار و مدیرعامل مجموعه هوما در خصوص روند پیدایش این هوش مصنوعی به‌عنوان محصول خلاق، گفت: ایده اولیه هوما بسیار ساده‌تر از نمونه امروزی بود. در ابتدا به دستگاهی فکر می‌کردیم که بتواند عقب‌ماندگی تلویزیون به‌عنوان نقطه مشترک تمام خانه‌ها را از فناوری جبران کند.

وی توضیح داد: همه ما تلفن‌های هوشمند را می‌شناسیم و استفاده می‌کنیم. اما به تلویزیون به‌عنوان یک ابزار بسیار مفید و مؤثر در سرگرمی اعضای خانواده بی توجه هستیم. علت این امر عقب ماندن تلویزیون از فناوری است. هوما از چنین نقطه‌ای آغاز شد. دستگاهی که برای نمایش آنلاین فیلم، پخش موسیقی و مرور اخبار مناسب است.

سجادی ادامه داد: به مرور و در طی مراحل توسعه محصول، کاربردهای فراوان دیگری برای هوما پیدا شد که جای همه آنها در خانه‌ها خالی است. به این ترتیب ایده هوما از یک دستگاه پخش رسانه، به یک طرح خانگی کامل با آینده‌ای بسیار روشن تبدیل شد.

به گفته وی، هوما در حال حاضر 5 سرویس پایه شامل تماشای فیلم، موسیقی، مرور اخبار، پخش زنده و بازی را در دسترس دارد. بر این برنامه کابردی دیگر نیز برای مدیریت فایل‌ها و تماشای آفلاین و آنلاین محتوا نیز نصب شده است.

مدیرعامل این مجموعه خلاق در مقایسه هوما با نمونه‌های خارجی بیان کرد: هوما در دسته طرح‌های خانگی قرار می‌گیرد که در دنیا نمونه‌های متفاوتی دارد. به علت شرایط خاص فرهنگی و اقتصادی کشور ما، هیچ‌کدام از طرح‌های کشورهای دیگر امکان ارائه سرویس به کاربران ایرانی را ندارد. بنابر این هوما در بازار داخلی بدون رقیب خواهد بود.

وی با اشاره به این که نمونه‌های داخلی دیگری در این زمینه وجود دارد، تاکید کرد: نمونه‌های مشابه داخلی هرکدام بخشی از این طرح را مانند فیلم، موسیقی و غیره را اجرا می‌کنند. در نهایت برای ارائه تمام این خدمات محصول مشابه داخلی دیگری وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994228

وب گردی

وب گردی