ایران به بازارهای نوظهور دارویی ورود کرد

یک شرکت دانش بنیان داخلی به عنوان بزرگ ترین مرکز تحقیقات دارویی در کشور تاسیس شد. این شرکت در زمینه تولید مواد با ارزش افزوده بالا و حجم کم مورد نیاز در حوزه دارویی فعالیت می کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، از جمله فعالیت های این شرکت دانش بنیان داخلی، می توان به تحقیق و توسعه در حوزه تولید داروهای شیمیایی، داروهای ضد سرطان، تحقیقات بیولوژی مولکولی، فناوریهای نانو و بایو، بیولوژی سیستمی، فرمولاسیون دارویی و تولید مواد اولیه دارویی باارزش افزوده بالا اشاره کرد.

ارائه خدمات آنالیز و کنترل کیفی، خدمات آموزشی و مهندسی داروسازی نیز توسط این شرکت ارائه می شود. یعقوب حقیقت‌نیا مدیر عامل شرکت تحقیقاتی مهندسی توفیق دارو در خصوص تولیدات این شرکت، گفت: شرکت ما به عنوان مرکز تحقیق و توسعه هلدینگ سرمایه گذاری دارویی، در راستای اهداف استراتژیک خود، قدم برمی دارد. با بهره گیری از توانمندی و خلاقیت پرسنل و استفاده بهینه از امکانات، اقدام به تولید محصولات خود کرده ایم.

وی افزود برخورداری از دانش و فناوری نوین دارویی برای بومی‌سازی و توسعه محصولات دارویی جدید، با تکیه بر نیروهای متخصص و متعهد یکی از تعهدات ما است. همچنین حرکت در راستای توسعه پایدار را نیز در راس کارهای خود قرار داده ایم.

به گفته حقیقت‌نیا، نگاه جهانی به کسب و کار، توسعه صادرات و کاهش ریسک فعالیت های اجرایی و فرآیند ها از دیگر خطی مشی هایی است که در شرکت تعیین کرده ایم.

وی همچنین تصریح کرد: شرکت ما به منظور جلب رضایت کلیه ذینفعان، نسبت به استقرار استانداردهای ISO ، به عنوان الگوی سیستم مدیریتی خود در حوزه های مختلف کاری اقدام کرده است.

این فعال دانش بنیانی در ادامه عنوان کرد: ما در این مدت تلاش کرده ایم به عنوان شرکتی پیشگام، کارآمد و موفق در تجاری‌سازی ایده‌های تولید مواد موثره دارویی و محصولات نهایی با فناوری بالا در ایران و منطقه فعالیت کنیم. ارتقای کیفیت محصولات و حرکت در مسیر استقلال صنعت داروسازی کشور مهم ترین هدف ما برای فعالیت در این حوزه است.

وی ادامه داد: توسعه دانش بنیان فناوری های نوین داروسازی از طریق انجام تحقیقات دارویی در حوزه تولید مواد اولیه، محصولات نهایی و خدمات مهندسی داروسازی ماموریت شرکت است. این ماموریت در شرکت به کمک نیروی متخصص متعهد، انجام می شود.

این فعال حوزه دارویی در کشور با اشاره به اینکه تولید دانش فنی پیچیده یکی از وظایف تعین شده در شرکت است، تصریح کرد: ما با استفاده از این دانش، اقدام به توسعه بازار و ورود به بازارهای نوظهور دارویی کرده ایم.

حقیقت‌نیا همچنین بیان کرد: شرکت ما توانسته برای تعداد قابل توجهی از جوانان و نخبگان صنعت دارویی کشور اشتغالزایی کند. با تلاش نیروی متخصص داخلی، پرچم ایران را در زمینه تولیدات دارویی برافراشتیم. به طور مثال با راه اندازی واحد ضد سرطان در شرکت، برای نخستین بار موفق به دریافت تائیدیه GMP در زمینه تولید مواد موثره داروهای پرخطر شدیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر این واحد از دو قسمت تحقیقات و تولید داروهای ضد سرطان تشکیل شده است. بخش تحقیقاتی این واحد با تکیه بر دانش متخصصان داخلی و بکارگیری اصول و شیوه های نوین سنتزی، موفق به ایجاد دانش فنی داروهای جدید و پرارزشی مانند بورتزومیب، لتروزول، زولدرونیک اسید و غیره شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان داخلی، در ادامه اظهار کرد: واحد فناوری های نوین دارویی، بیولوژی مولکولی، سنتز شیمیایی، داروهای گیاهی، تحقیقات، مهندسی دارو و کنترل کیفیت از دیگر واحدهای فعال و مستقر در این شرکت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994232

وب گردی

وب گردی