دغدغه جامعه پزشکی مورد غفلت واقع شده‌ است

 رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه توجه سرپرست وزارت بهداشت به بخش خصوصی نشان از عمق بینش آن دارد، گفت: متاسفانه همه وزرای بهداشت دولت‌های گذشته بدون استناد، سر ستیز با بخش خصوصی داشته‌اند در حالی که توجه به این بخش در ارائه خدمات بهداشت و درمان جامع به مردم بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایسکانیوز ،دکتر محمد رازی با اشاره به انتصاب دکتر سعید نمکی به عنوان سرپرست وزارت بهداشت طی نامه‌ای به ایشان ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای برنامه های پیش رو که توسط ایشان مطرح و ابلاغ شده ابراز امیدواری کرده و اظهار داشته آرزومندیم بسیاری از مسائلی که تاکنون در جامعه پزشکی مورد غفلت واقع شده جامه عمل بپوشد.

وی گفت: دکتر سعید نمکی صادقانه برنامه‌های وزارت بهداشت را اعلام کرده و در حکمی به دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت ابلاغ کرده که بخش خصوصی را بیشتر مد نظر قرار دهد که این مسئله حکایت از عمق بینش ایشان نسبت به موضوع بخش خصوصی دارد.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران ادامه داد: طی سال‌های گذشته و از ابتدای انقلاب علیرغم اینکه بخش خصوصی اعم از آزمایشگاه، پاراکلینیک، کلینیک، بیمارستان، مراکز تصویربرداری و ... اقدامات مهمی در بخش درمان و سلامت مردم انجام داده و مسئولیت بزرگی را عهده دار بوده ولی مورد غفلت قرار گرفته است.

رازی گفت: متاسفانه اکثریت وزرای بهداشت دولت های گذشته بدون استثناء، سر ستیز با بخش خصوصی داشته‌اند، چراکه در بخش دولتی موفق نبوده و این عدم موفقیت را به دلیل فعالیت بخش خصوصی اعلام کرده‌اند.

وی گفت: خوشبختانه سرپرست وزارت بهداشت بخش خصوصی را مورد توجه قرار داده که این نشان از عمق بینش صحیح و درست ایشان دارد و پس از مدت ها در وزارت بهداشت مسئولی صحبت‌هایی را مطرح می‌کند که سال‌هاست دغدغه جامعه پزشکی بوده و مورد غفلت واقع شده‌است.

رازی گفت: انجمن ارتوپدی ایران نیز طی نامه‌ای به وزارت بهداشت و شخص سعید نمکی ضمن تبریک آمادگی خود را جهت همکاری هرچه بیشتر با وزارت بهداشت اعلام کرده است و امیدواریم برنامه‌هایی که ایشان مدنظر قرار دارد به خوبی به سرانجام برسد.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست وزارت بهداشت گفت: توجه به بخش خصوصی می‌تواند نتایج بسیار موثری را در حل معضلات حوزه سلامت و ارائه خدمات بهتر و جامع‌تر به مردم داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994248

وب گردی

وب گردی