تیم بازاریابی متخصص، در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شود

معاون پژوهش و فناوری واحد یادگارامام گفت: یک تیم بازاریابی متخصص باید در دانشگاه آزاد برای فروش کلیه محصولات دانش بنیان در امور پژوهشی جهت تسریع در روند کارها ایجاد شود تا چالش‌‌ها و مشکلات پیش رو در تجاری سازی این محصولات، رفع شوند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که با گستردگی در سراسر کشور عدالت آموزشی را در دورترین نقاط ایران به وجود آورده است. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه آزاد قرار گرفتن در جایگاه نخست انتخاب داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 است.

بر همین مبنا،‌ دانشگاه آزاد اسلامی باید نقاط ضعف خود را برطرف کرده و خواسته‌های رؤسای واحدها و دانشجویان را به خوبی بررسی کند؛ همچنین راهکارهای صحیح جهت رفع مشکلات پیش رو تعیین شود.

دکتر سیدمصطفی حسینی مزینانی، معاون پژوهش و فناوری واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای دانشگاه آزاد واحد یادگار و مشکلات پیش رو در راه دستیابی به این اهداف گفت: در حال حاضر، یک مرکز رشد،۱۰ هسته، ۲ واحد فناور و ۱ شرکت دانش بنیان داریم که عمده محصولات این مرکز، شامل پکیج سرمایشی و گرمایشی به منظور بهینه‌‌سازی انرژی در ساختمان، تولید دانه جو با رعایت استاندارد‌های محصول سالم و ارگانیک در مزرعه موجود در دانشگاه انجام می‌‌شود.

وی افزود: از دیگر محصولات مرکز رشد واحد یادگار، تولید نانو پودر ذرات، برای ترمیم پوست انسان، تولید لعاب‌های هنری آماده مصرف و تولید دستگاه RF جراحی فرکانس بالا از دیگر محصولات موجود است که کلیه این محصولات تجاری سازی شده یا در مرحله تجاری سازی قرار دارد و درآمد حاصل از بخش تجاری سازی شده این محصولات، حدود۴۰ میلیون تومان است.

وی درباره چگونگی چرخیدن چرخ دانشگاه آزاد واحد یادگار افزود: عمده‌‌‌ترین منبع درآمد دانشگاه آزاد، از طریق واحدهای دانشگاهی تامین می‌‌شود. در عین حال با ارگان‌ها و سازمان‌‌های مختلف درباره انجام طرح‌‌های پژوهشی در حوزه کشاورزی، کاربرد گیاهان پوششی سازگار با شرایط زیست محیطی از جمله؛ مجتمع فولاد مبارکه به منظور صرفه جویی در مصرف آب قراردادهای مختلفی منعقد کردیم. ارائه خدمات مشاوره‌‌‌ای در زمینه مدل‌سازی و شبیه سازی هیدرودینامیکی از دیگر منابع درآمدی برون دانشگاهی ما بوده که از مجموع این قراردادها، حدود ۱۲۰ میلیون تومان درآمدزایی داشتیم.

معاون پژوهش و فناوری واحد یادگار در ادامه خاطر نشان کرد: درآمد دوره‌های مهارت آموزی در واحد یادگار، شامل دوره‌‌‌‌های مهارتی کار و دانش با ادارات آموزش و پرورش شهرری و کهریزک می‌شود که تا به امروز، از مجموع برگزاری دوره‌های کوتاه مدت ۷۷۵ میلیون تومان درآمدزایی داشتیم.

مزینانی درباره چالش‌‌های امور پژوهشی در دانشگاه آزاد یادآور شد: آنچه مسلم است، اختیارات روسای واحدها و معاونان پژوهشی واحدها باید در کلیه امور افزایش یابد و این افزایش اختیار در دریافت بالاسری توسط دانشگاه در بحث مناقصه‌ها اهمیت بیشتری می‌یابد و به این ترتیب می‌‌‌توانیم قدرت رقابتی بیشتری با دیگر شرکت‌ها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: از دیگر مشکلات ما، بحث بروکراسی موجود در دانشگاه است تا جایی که طرحی برای مدیریت هوشمند ساختمان‌‌ها توسط یکی از استادان ما دوسال پیش ارائه شد که قرار بود اجرای این طرح منجر به اشتغال‌زایی و ارائه سود به دانشگاه هم باشد که این طرح در شورای اقتصاد دانش بنیان هم مصوب شد؛ اما هنوز تاییدیه نهایی برای شروع به کار صادر نشده است.

معاون پژوهش و فناوری واحد یادگار متذکر شد: یک تیم بازاریابی متخصص باید در دانشگاه آزاد برای فروش کلیه محصولات دانش‌بنیان در امور پژوهشی جهت تسریع در روند کارها ایجاد شود تا چالش‌‌ها و مشکلات پیش رو در تجاری سازی این محصولات، رفع شود.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری فعالیت خود را در خرداد ماه سال ۱۳۶۴بنا به تقاضای مردمی و پیشنهاد آیت ا... غیوری نماینده ولی فقیه در شهرری کار خود را در یک دفتر استیجاری ۳۰۰ متری واقع در طبقه فوقانی مسجد فیروز آبادی شهرری با اعلام آمادگی پذیرش ۱۰۰نفر دانشجو در چهار رشته الهیات در مقطع کارشناسی، کشاورزی، الکترونیک و مکانیک در مقطع کاردانی پس از معرفی حدود ۶۲ دانشجو در دبیرستان جدیدالاحداث شهید با هنر آغاز کرد.

در حال حاضر، واحد یادگار امام (ره) دارای مرکز تحقیقات پژوهشی و فرهنگی شامل: مرکز رشد، مرکز آموزش نیروی انسانی ، مرکز IT، کتابخانه دیجیتال و نمازخانه مرکزی است. این واحد دارای سوله های آموزشی، کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز بوده و دارای ۲۴۰۰۰ دانشجو در ۲۰۲ گرایش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در هفت دانشکده مصوب ( علوم انسانی، فنی مهندسی، آموزش معلمان، علوم پایه، هنر و معماری، مدیریت و حسابداری و مهندسی برق (شهدای هسته ای ) است.

این واحد دانشگاهی با در‌بر‌داشتن ۴ نمازخانه، ۲ سالن ورزشی، بیش از ۱۷۴هزار جلد کتاب، ۴سالن غذاخوری و رستوران اقدام به تربیت بیش از ۸۰ هزار دانش آموخته کرده است و به سهم خویش نقش موثری در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقویت بنیان توسعه پایدار داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994253

وب گردی

وب گردی