برای جوانسازی و مراقبت از پوست نیازی به جراحی و تحمل عوارض آن نیست

برای جوانسازی و مراقبت از پوست نیازی به جراحی و تحمل عوارض آن نیست اغلب اقدامات زیبایی با لیفت و شیوه های غیر تهاجمی قابل انجام است.

به گزارش ایسکانیوز مسعود جعفری متخصص پوست و زیبایی و عضو انجمن متخصصین پوست و مو ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: تب جراحی های زیبایی در جامعه به شدت بالا رفته به طوری که برخی بر این باورند که تنها راه جوانسازی و جلوگیری از شل شدن و یا افتادگی پوست جراحی است درحالی که باید توجه داشت که این شیوه ها در کنار محاسن خود دارای عوارض متعددی است که می تواند در برخی موارد سلامت افراد را نیز به خطر بیندازد.

وی تصریح کرد: اگر چه افتادگی پوست اغلب از 30 سالگی آغاز می شود ولی در برخی موارد دیده شده که افراد 20 ساله نیز دچار این عارضه می شوند که این امر به دلیل کاهش کلاژن سازی پوست و کاهش قدرت ترمیم در ساخت رشته های "الاستین" برای حفظ قدرت ارتجاعی پوست است، ضمن اینکه کاهش و یا افزایش سریع وزن و همچنین عوامل وراثتی نیز می تواند باعث افتادگی پوست صورت شود.

وی ادامه داد: افرادی که به دلیل افتادگی دوطرف صورت دچار عمیق تر شدن خط خنده، خط اندوه و ناودان اشکی در گوشه های چشم خود می شوند اغلب برای شاداب نگهداشتن پوست اقدام به کشیدن پوست از طریق جراحی می کنند این در حالی است که این جراحی ها علاوه بر هزینه های زیاد می تواند عوارض بدی را به همراه داشته باشد.

این متخصص پوست ابراز کرد: تنها راه شاداب ماندن وضعیت چهره، جراحی نیست بلکه می توان با روش های غیر جراحی به مراقبت از پوست پرداخت که از مناسبترین شیوه ها می توان به کشش پوست با نخ اشاره کرد، در این روش علاوه بر مراقبت و پیشگیری می توان افتادگی های پیش آمده را نیز درمان کرد.

وی با بیان اینکه کشش پوست با لیفت نخ هیچ عوارضی برای بیمار ندارد افزود: در این شیوه درمانی، نخ های مخصوصی که قابلیت جذب در پوست را دارند باعث کشش مکانیکی پوست می شود به شکلی که پوست آویزان با تکیه بر داربست نخی از افتادگی خارج شده و یا میزان افتادگی را کاهش می دهد.

جعفری اضافه کرد: برخلاف شیوه های جراحی که پوست به طور مصنوعی کشیده می شود در شیوه های لیفت با نخ، بدن به طور طبیعی روند جوانسازی را انجام می دهد بدین ترتیب که اطراف نخ ها، کلاژن و فیبر ترشح شود و نخ ها پس از جذب شدن به شکل طنابهای کلاژنی می شود و کل پوست را به تدریج و با روند طبیعی سفت کرده و از افتادگی جلوگیری می کند.

وی یکی دیگر از مزایای شیوه های جوانسازی بدون جراحی را خون رسانی بهتر به پوست دانست و افزود: لیفت با نخ علاوه بر مزایای کشش به علت ایجاد تحریک پوست باعث خون رسانی بیشتر شده و نسج پوست پس از مدتی شفافتر و جوانتر می شود.

مسعود جعفری خاطرنشان کرد: برخلاف جراحی های زیبایی، در شیوه های مدرن مراقبت از پوست، نخ ها بدون تزریق بیهوشی و با بی حسی موضعی کار گذاشته می شود وعلاوه بر درد کمتر روند بهبودی سریعتری نیز دارد.

کد خبر: 994260

وب گردی

وب گردی