تاکید ترکیه بر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد کشورش تا ابد منتظر ایجاد منطقه امن نخواهد ماند و در چند ماه آینده خود برای ایجاد آن اقدام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تحولات اخیر در سوریه گفت: تحولاتی که در نزدیکی مرزهای ما در سوریه رخ می دهد تنها به سوریه مرتبط نیست بلکه ترکیه را نیز درگیر ساخته است.

اردوغان در ادامه اعلام کرد: در تحولات عراق نیز برنامه هایی در خصوص ترکیه وجود دارد. از کسانی که به ما قول داده بودند که منبج را از تروریست ها پاکسازی خواهند کرد درخواست می کنیم به وعده های داده شده عمل کنند. صبر ما بی حد و مرز نیست. تا ابد منتظر عمل کردن به قول های داده شده نخواهیم ماند. ما انتظار داریم قول داده شده در خصوص منطقه امن یا منطقه حائل در چند ماه آینده عملی شود. در غیر این صورت منطقه امن را ما تأسیس خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در خصوص این که سازمان ملل متحد نیز قابلیت های لازم برای تشکیل منطقه امن را ندارد با نگاه به چند نمونه در گذشته می توانیم اثبات کنیم. تنها قدرتی که به معنی دقیق کلمه می تواند اقدامات امنیتی را انجام دهد ترکیه است.

اردوغان در پایان اظهار داشت: این مسئله به حل و فصل بحران نیز کمک می کند و کنترل فعلی منطقه باید در دست ما باشد. در غیر این صورت به هر پیشنهادی که داده شود با درهای بسته ما روبرو خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 994280

وب گردی

وب گردی