اشتباه عربستان حمایت از صدام در جنگ علیه ایران بود

رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان اذعان کرد که حمایت کشورش از رژیم صدام اشتباه بوده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، بندر بن سلطان رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در گفت وگو با روزنامه ایندیپندنت تصریح کرد: مسئولان سعودی با حمایت خود از صدام در جنگ علیه ایران "یکی از گزینه های بد را انتخاب کردند".

وی افزود: عربستان مذاکراتی را به طور محرمانه بین دوطرف درگیر در ژنو و همچنین در کاخ سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد فقید و وزیر دفاع سعودی سرپرستی کرد.

بندر بن سلطان ادعا کرد که در جریان سفرش به تهران برای دیدار با علی لاریجانی رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی تصادفی با سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کرده است.

وی با حمله به قطر گفت: دوحه از گسست در سیاست های خود رنج می برد و وجود پایگاه نظامی آمریکا به معنای حفاظت از حکومت قطر نیست، زیرا این پایگاه برای بهره برداری آمریکا است و نه قطر.

بندر بن سلطان با انتقاد از باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: سیاست های سست و ضعیف اوباما باعث شد که روسیه و ایران جرات دخالت در سوریه را پیدا کنند.

وی با بیان این مطلب که "اوباما منطقه را 20 سال به عقب برد"، از جزئیات آخرین گفت وگوی عبدالله بن عبدالعزیز شاه سابق سعودی و رئیس جمهور سابق آمریکا پرده برداشت و گفت: شاه سعودی به اوباما گفت که "توقع نداشتم که در طول عمرم ببنیم که یک رئیس جمهور آمریکا به من دروغ می گوید".

جنبش "النجباء" میراث جهاد و مرجعیت در زمان صدام است/ سربازان آمریکایی را مجبور کردیم تا به خانه‌هایشان بازگردند

بندر بن سلطان گفت: روابط بین ریاض و آمریکا در آخرین روزهای عمر دولت اوباما پرتنش بود زیرا اوباما حرف و عملش یکی نبود و چیزی می گفت و عکس آن را انجام می داد.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 994282

وب گردی

وب گردی