غلامی: جشنواره فارابی منعکس کننده صدای دانشمندان علوم انسانی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی، اظهار داشت: جشنواره فارابی در زمانی که در طلیعه بزرگداشت انقلاب اسلامی هستیم برگزار شده است؛ مسیری که طی کرده ایم، نمود‌ها و نشانه‌های زیادی در توجه به علم داشته و این جشنواره یکی از نمونه های بارز آن است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی اظهار داشت: جشنواره فارابی در زمانی که در طلیعه بزرگداشت انقلاب اسلامی هستیم، برگزار شده است؛ مسیری که طی کرده ایم نمود‌ها و نشانه‌های زیادی در توجه به علم داشته و این جشنواره یکی از نمونه‌های بارز آن است.

وی افزود: علوم انسانی در سخنان و نکات استادان و فرهیختگان مورد تاکید قرار گرفته است. محور علوم انسانی انسان است و انسان جزو بهترین مخلوقات خداوند است؛ جا دارد در این راستا بحث‌های موضوعی را گسترش دهیم.

غلامی ادامه داد: مهم ترین سرمایه معنوی و فرهنگی ما در علوم انسانی جای می‌گیرد و باید یافته‌ها و دستاوردهای ایران را در این حوزه بازخوانی کنیم. ما می‌خواهیم از طریق ادامه جشنواره های فارابی کمیت ها و چالش های علوم انسانی را مورد توجه قرار دهیم.

غلامی اذعان داشت: سال گذشته اعلام کردم که نهال کاشته شده به درختی پر بار تبدیل شده و امیدواریم که زحمات و آثار دانشمند بزرگی مانند فارابی برای تمامی مردم جامعه روشن شود. برگزاری این جشنواره دستاوردهای مهمی مانند قدر‌شناسی از زحمات و آثار در این حوزه را داشته است.

غلامی گفت: در این جشنواره بانوان اثربخشی بیشتری داشته‌اند و از سال گذشته تبیین کار‌کرد و نقش خطیر علوم انسانی در فرآیند برنامه‌ریزی ملی در زمینه های مختلف و ایجاد زمینه های حضور ایران در زمینه های جهانی با همکاری سایر نهاد‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: تحقق اهداف جشنواره فارابی نیازمند برنامه‌ریزی و دقت است.

وی با اشاره به نتایج بررسی دوره‌های قبلی جشنواره اذعان داشت: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد باید تلاش بیشتری داشته باشیم. پایش سالانه اطلاعات علوم انسانی را به تدوین دقیق بسته های علمی مرتبط با علوم انسانی یاری می‌دهد.

غلامی ضمن اشاره به شبکه نخبگان علوم انسانی خاطر‌نشان کرد: در شرایط خطیر فعلی این موضوع اهمیت دارد و باید شبکه نخبگان علوم انسانی تقویت شود. برای تحقق این امر، جشنواره فارابی باید منعکس کننده صداهای دانشمندان علوم انسانی باشد.

وزیر علوم در پایان با بیان اینکه دبیر‌خانه جشنواره فارابی می‌تواند با همکاری انجمن‌های علمی موفقیت های خوبی کسب کند، تصریح کرد: با توجه به توان علمی دانشگاه‌های مستقر در استان‌ها لازم است از ظرفیت آنها استفاده کنیم و مشارکت آنها در برنامه‌ها می‌تواند به توسعه و حضور ملی آثار جشنواره کمک کند.


انتهای پیام/

کد خبر: 994291

وب گردی

وب گردی