کاهش بیش از ۳ هزار مورد سرطان در زنان و مردان

معاون بهداشت وزارت بهداشت از کاهش بیش از ۳ هزار مورد سرطان در زنان و مردان در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم افتتاح همزمان مراکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان با حضور سرپرست وزارت بهداشت صبح امروز‌ در‌سالن امام جواد‌ وزارت بهداشت برگزار‌شد.
دکتر‌ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در این مراسم گفت: سال گذشته برنامه ثبت و تشخیص زودهنگام سرطان را ارائه دادیم، امسال نیز‌این برنامه را ارائه خواهیم داد.هر سال به کیفیت ثبت افزوده می شود، هدف ما تنها ثبت سرطان نیست بلکه می خواهیم با ثبت سرطان برنامه ریزی های لازم را برای کنترل‌این بیماری داشته باشیم.
وی ادامه داد: برنامه ثبت ملی سرطان دارای فرایندهای اصلی و پشتیبان است. در سال ۶۰ تا ۶۳ قانون ثبت و گزارش اجباری‌موارد سرطان در‌مجلس شورای اسلامی‌ ثبت و‌ ابلاغ شد. سال گذشته شاهد انتشار گزارش ثبت ملی سرطان بودیم. در سال ۹۴، اطلاعات ۳۰ درصد جمعیت کشور بود که تعداد جدید سرطان در هر‌دو جنس ۱۰۸ هزار و ۷۹۸ مورد بوده است که در‌مردان ۵۴ درصد و در زنان ۴۶ درصد است.
معاون‌بهداشت وزارت بهداشت گفت: تعداد سرطان در مردان طی سال ۹۳، ۶۰ هزار و ۴۳۲ نفر بود که در سال ۹۴ به ۵۸ هزار و ۹۲ مورد رسید. همچنین تعداد سرطان زنان در سال‌۹۳، ۵۱ هزار و ۶۲۸ مورد بوده است که در سال ۹۴ به ۵۰ هزار و ۷۰۶ مورد رسید.
وی اظهار داشت: رویکرد اصلی ما در حوزه تشخیص سرطان با افرادی است که مشکوک به علایم سرطان یا دارای علائم پرخطر هستند در سه سرطان روده بزرگ، دهانه رحم و پستان بررسی شده و به سطح دو ارجاع داده می شوند.
رئیسی بیان کرد: در‌حال حاضر مراکز پایلوت تشخیص‌ زودرس‌سرطان در شهرهای بافت، مراغه، نقده و شهرضا وجود دارد. این برنامه به صورت فاز یک در جمعیت ۵۰ هزار نفری به اجرا در آمد.
وی افزود: جلب حمایت بیمه ها، توسعه زیر ساخت ها، آماده سازی سامانه سطح دو و... از جمله برنامه های در دست اقدام ما به شمار می رود.
انتهای پیام/
کد خبر: 994295

وب گردی

وب گردی