با ایجاد اشتغال مولد از مهاجرت نخبگان علمی جلوگیری می‌کنیم

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: در ستاد، تلاش کرده ایم با ایجاد اشتغال مولد از مهاجرت نخبگان علمی به دیگر کشورها جلوگیری کنیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تاثیرات علم زیست فناوری در توسعه اقتصادی کشور، بیان کرد: ستاد در تلاش است تا با اجرای مدل سرمایه گذاری جسورانه، از فعالیت‌ها و ایده‌های نوآورانه و فناورانه نخبگان و جوانان در حوزه زیست فناوری حمایت کند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به نیروی انسانی متخصصی که در حوزه زیست فناوری داریم، قطعا می‌توانیم محصولات ساخته شده در داخل را جای محصولات وارداتی استفاده کنیم. زیرا توانمندی جوانان ایرانی در این عرصه بسیار زیاد است.

قانعی در ادامه تاکید کرد: اگر دولت بودجه های زیستی را به اندازه کافی و بر اساس مدلی که ستاد توسعه زیست فناوری ارایه کرده است، در نظر گیرد، طی سال های آینده از خروج 200 تا 300 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.

به گفته دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، بودجه ستاد توسعه زیست فناری در سال 97، حدود 19 میلیارد تومان بود. متاسفانه این مبلغ در لایحه بودجه پیشنهادی سال آینده با کاهش 40 درصدی، مواجه شده است.

وی ادامه داد: ستاد با تولید داروهای زیستی ثابت کرده که نه تنها هزینه ای برای دولت ندارد، بلکه با کمک این علم می تواند نقشی اساسی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994298

وب گردی

وب گردی