غلامی: میزان اشتغال نخبگان در کشور کاهش یافته است/ مهاجرت دانشجویان نخبه به وزارت علوم مربوط نیست

وزیر علوم گفت: مهاجرت دانشجویان به کشورهای خارجی اتفاق جدیدی نیست؛ اما با توجه به این موضوع میزان اشتغال آن‌ها در کشور کم شده است و آن‌ها به خارج از کشور می روند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی وزیر علوم در حاشیه اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: برای انجام فعالیت‌های علمی و ساماندهی برنامه نخبگان، خوشه‌های علمی در دانشگاه‌ها ایجاد شده‌اند.

وی ادامه داد: خوشه‌های علمی دانشگاهی برای حل مسائل و مشکلات کشور و بهره‌گرفتن از نظرات استادان و نخبگان ایجاد شده است؛ همچنین باید از دیدگاه‌های استادان در راستای حل مشکلات کشور و به‌دست آوردن راه‌حل‌های علمی استفاده کنیم.

وزیر علوم با اشاره به مهاجرت نخبگان به دانشگاه‌های خارج از کشور، گفت: مهاجرت دانشجویان به کشورهای خارجی اتفاق جدیدی نیست؛ اما با توجه به این که موضوع میزان اشتغال آن‌ها در کشور کم شده است آن‌ها به خارج از کشور می روند.

غلامی خاطرنشان کرد: مهاجرت دانشجویان به کشورهای خارجی به وزارت علوم مربوط نیست و بخش عمده آن به سایر نهادهای کشور مرتبط است؛ از طرفی این موضوع کاهش پیدا کرده و در مقاطع مختلف دکتری و کارشناسی ارشد دانشجویان خوبی داریم.

وی اظهار داشت: کشور ایران در میان کشورهایی که دانشجو به خارج می‌فرستند رتبه متعادلی دارد و نگرانی زیادی از این جهت نداریم.

ادامه دارد.

کد خبر: 994312

وب گردی

وب گردی