خیری: چهل سال بصیرت و رفع فتنه ها باید رمز‌گشایی شود

نشست خبری همایش بین المللی «ظرفیت انقلاب اسلامی؛ کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز نشست خبری همایش بین المللی «ظرفیت انقلاب اسلامی؛ کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی» با حضور حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام حسن خیری رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رضا نصیری مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، در ساختمان رسانه‌های دانشگاه آزاد برگزار شد.

حجت الاسلام خیری رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد در این همایش گفت: چهل سال بصیرت و رفع فتنه ها باید رمز گشایی و به طور مستند به نسل های بعد منتقل شود. دانشگاه آزاد از یک سال پیش برنامه ریزی لازم بر مبنای سه محور تولید محتوایی، نشست حرف های ناگفته مسئولان و کرسی های تخصصی آغاز به کار کرد که در مرحله اول با مشارکت ۲۰ مرکز تخصصی از جمله حوزه علمیه و پژوهشگاه نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه باقرالعلوم و... آغاز شد.
وی افزود: این همایش در روزهای نهم و دهم بهمن ماه در واحد یادگار امام خمینی (ره) برگزار می شود. اهداف همایش تبیین ظرفیت های عملی و واکاوی دستاوردها و آینده پژوهشی انقلاب اسلامی است که هفت محور منظور شده است و این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام هم مورد تایید قرار گرفته است.
خیری خاطر نشان کرد: در این همایش مهمانان خارجی و مقالات انگلیسی و عربی هم داریم که این افراد با هزینه غیر دانشگاه حضور می‌یابند.
در بخش نشست های استنطاقی ۳۴ مورد نشست تخصصی برگزار کردیم و مسئولان بسیاری در این نشست ها حضور داشتند.
رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان نظام و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود. برنامه اختتامیه نیز با حضور سخنرانان صاحب مقاله برگزار می شود که در این روز ۵ پنل داریم و حدود ۷۰ نفر صاحبان مقاله، مقالات خود را در این پنل ها ارائه می دهند و پنل های تخصصی شامل مبانی انقلاب اسلامی امام و مقام معظم رهبری برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در این همایش که ماهیتش علمی است از برخی استادان درس انقلاب اسلامی دعوت شده و ۶۰ نفر از طلاب غیرایرانی در این همایش حضور دارند. همچنین در این همایش از ۱۷ جلد کتاب رونمایی خواهد شد که ۵ جلد ویژه امام رهبری و ۵ جلد مبانی انقلاب اسلامی و یک جلد چکیده مقالات به فارسی است.
خیری گفت: در کنار این همایش نمایشگاهی خواهیم داشت که دو هزار جلد ارئه می‌شود. از مجموعه ناشران انقلاب اسلامی تقدیر خواهد شد و برای ارائه کنندگان مقالات در پایان گواهی صادر می‌شود.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص نشست‌های تخصصی برگزار شده در استان‌های مختلف بیان کرد: ۳۴ نشست تخصصی برگزار شده است که در آن افرادی چون محمدباقر قالیباف، احمد توکلی، سیدمحمد حسینی، حسین مظفر، محمدمهدی زاهدی، رحیم پورازغدی، عسگر دیرباز و دری نجف‌آبادی به سخنرانی پرداختند.

وی درخصوص برنامه تعیین شده برای برگزاری همایش گفت: همایش در روزهای نهم و دهم بهمن برگزار می‌شود که مراسم افتتاحیه صبح روز سه‌شنبه با سخنرانی یکی از شخصیت‌های نظام و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رونمایی از آثار آغاز می‌شود و برنامه اختتامیه در روز چهارشنبه بعدازظهر با سخنرانی چند نفر از شخصیت‌های علمی از ساعت ۱۳:۳۰ شروع به‌کار می‌کند.

خیری ادامه داد: پنل‌ها در بعدازظهر سه‌شنبه عصر و صبح چهارشنبه در پنج پنل با ۶ سخنرانی در هر پنل برگزار می‌شود و در مجموع حدود ۷۰ نفر از اساتید و صاحبان مقالات منتخب به ارائه سخنرانی و بیان نظرات خود درخصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌پردازند. همچنین مسئولان و شخصیت‌های علمی در پنل‌ها حضور داشته و به ارائه نقطه‌نظرات خود خواهند پرداخت.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص موضوعات پنل‌های تخصصی تأکید کرد: موضوع پنل اول مبانی، امام(ره) و رهبری، موضوع پنل دوم اقتصاد، صنعت و کشاورزی، موضوع پنل سوم سیاست، امنیت، حکمرانی و دفاع مقدس، موضوع پنل چهارم علم، فرهنگ و اجتماع و موضوع پنل پنجم مدیریت بحران‌ها، چالش‌ها و آینده‌پژوهی است.

وی درخصوص پوستر مقالات ارائه شده به همایش تصریح کرد: تعداد پنج پوستر عربی، هفت پوستر انگلیسی و حدود ۳۰ پوستر فارسی به نمایش درمی‌آید. همچنین از ۱۷ جلد کتاب نیز رونمایی می‌شود که پنج جلد آن مربوط به امام و رهبری، یک جلد مبانی انقلاب، دو جلد اقتصاد، دو جلد فرهنگ و اجتماع، سه جلد سیاست، امنیت و حکمرانی، یک جلد حقوق، یک جلد چالش‌ها و آینده‌پژوهی، یک جلد چکیده فارسی و یک جلد چکیده انگلیسی است.

خیری درخصوص برگزاری نمایشگاه در حاشیه همایش ظرفیت انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ۲ هزار جلد کتاب برتر در حوزه علوم انسانی که در طول ۴۰ سال حائز رتبه شده‌اند و مورد تشویق در جشنواره‌ها و کتاب سال قرار گرفته‌اند، در این نمایشگاه وجود دارد و از مجموعه ناشران انقلاب اسلامی تقدیر می‌شود و در پایان برای ارائه‌کنندگان مقالات گواهی صادر می‌شود.

حجت الاسلام خیری درباره نقش رسانه اظهار داشت: اگر مراقبت نشود، اتفاقات ناگواری رخ می دهد. باید مواظب بود تا دروغ گفته نشود و اینجا نقش رسانه بسیار پررنگ و مهم جلوه می کند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز، مبنی بر شفاف سازی هزینه دعوت از مهمانان خارجی گفت: مهمانان ما تخصصی و صاحبان مقاله و طلاب جامعه المصطفی هساند. در سامانه ثبت شده فقط هزینه اقامت صاحبان مقاله را تقبل می کنیم. بخشی هم دانشگاه ادیان دعوت کننده است و اساتید برای مطالعات انقلاب اسلامی آمده و در همایش ما شرکت می کنند. به همین دلیل هزینه ای متوجه ما نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 994321

وب گردی

وب گردی