همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری با وزرات بهداشت در حوزه زنان

معاون رئیس جمهور در‌امور زنان و خانواده از همکاری این معاونت با وزارت بهداشت در حوزه‌های سلامت جامعه شامل ورزش و سلامت روح ‌و روان برای بانوان جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم افتتاح همزمان مراکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان با حضور سرپرست وزارت بهداشت و سایر مسئولان صبح امروز‌ در‌سالن امام جواد‌(ع) وزارت بهداشت، برگزار‌ شد.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از ورزش و سلامت روان به عنوان مهم ترین موضوع سلامت جامعه یاد کرد و در این باره گفت: در‌همین راستا معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری وزارت بهداشت برنامه هایی را برای بانوان جامعه در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: امروزه موضوع شکل‌گیری و جهت‌گیری سیستم ایمنی بدن مهم است. جایگاه محیط و آلاینده‌های محیطی را در بروز سرطان هم در دنیا و هم در ایران نباید دست کم گرفت، در راستای پیشگیری از سرطان باید به سبک زندگی، تغذیه، باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی، سلامت آب و… را مورد توجه قرار داد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: خوشبختانه کیفیت آب و سلامت فرآورده‌های غذایی در کشور بسیار مورد توجه است و اقدامات خوبی در این زمینه انجام می‌شود؛ اما این موارد کافی نیست و باید در زمینه باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی به کشاورزان آموزش دهیم.

وی افزود: افتتاح مراکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان، در راستای پیشگیری از سرطان به‌ویژه 3 سرطان عمده زنان بسیار مؤثر است، در همین راستا ما در معاونت زنان بر خانواده تمرکز داریم و در این زمینه طرحی را تحت عنوان «گفت‌ و گوی ملی خانواده» ارائه کرده ایم که موضوع آن ایجاد امید، نشاط و کاهش استرس‌ها در خانواده‌هاست.


ابتکار بیان کرد: در حال حاضر در کنار همه مشکلات و استرس‌ها، اختلال ارتباطی در خانواده وجود دارد. به گونه ای دیگر می توان گفت خانواده‌‌ ها دچار سوءتفاهم و کاهش مهارت‌ های ارتباطی هستند. برخی می‌ گویند این اختلال نتیجه انقلاب دیجیتال است و این موضوع، خشونت‌ها و استرس‌ها را در خانواده‌ای که باید مأمن باشد، افزایش می‌دهد.

وی در پایان تاکید کرد: در زمینه ارتقای سلامت خانواده و افزایش سطح مهارت‌های ارتباطی اقداماتی انجام داده ایم؛ همچنین طرح ملی گفت‌وگوی خانواده را با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران اجرا می‌کنیم تا بتوانیم در زمینه پیشگیری و کاهش استرس گام برداریم، این موضوع در پیشگیری سرطان نیز موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994323

وب گردی

وب گردی