معافیت سنی خدمت سربازی شامل چه کسانی می‌شود؟

آیا مشمولان خدمت وظیفه عمومی مطابق با قوانین می‌توانند از معافیت سنی بهره‌مند شوند؟

به گزارش ایسکانیوز، مشمولان خدمت وظیفه عمومی که به دنبال استفاده از معافیت سنی هستند، می‌توانند در این گزارش از نحوه و شرایط آن مطلع شوند.

مطابق قوانین خدمت وظیفه عمومی، ۵ گروه می‌توانند از معافیت عفو مقام معظم رهبری (معافیت سنی) با توجه به مدرک تحصیلی و سن خود در خدمت وظیفه عمومی بهره‌مند شوند.

بر این اساس مشمولان وظیفه زیردیپلم، دیپلم و فوق دیپلم متولد تا پایان سال ۱۳۵۴، مشمولان لیسانس متولد تا پایان سال ۱۳۵۴ و مشمولان فوق لیسانس متولد تا پایان سال ۱۳۵۲، می‌توانند از این نوع معافیت استفاده کنند.

همچنین مشمولان فوق لیسانس متولد تا پایان سال ۱۳۵۲، دکتری غیرپزشکی متولد تا پایان ۱۳۵۰ و دکتری پزشکی و دامپزشکی متولد تا پایان ۱۳۴۴ نیز می‌توانند از معافیت سنی بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ مشمولانی که از سن آن‌ها بیش از ۵۰ سال سپری شده نیازی به درخواست معافیت ندارند و شناسنامه عکس‌دار مشمولان منوط براینکه تغییرات سنی وجود نداشته باشد، به منزله روشن بودن وضعیت وظیفه عمومی آنان است.

همچنین دارا بودن غیبت در این معافیت مانع استفاده از آن نمی‌شود و مشمولانی که غیبت دارند، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند از این نوع معافیت استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

کد خبر: 994340

وب گردی

وب گردی