مسابقات بدمینتون و تنیس‌ روی‌ میز دانشگاه آزاد اسلامی به کار خود پایان داد

مسابقات بدمینتون و تنیس‌ روی‌ میز ویژه کارکنان و اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی با نام «فجر چهلم» با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز از واحد بوشهر، مراسم اختتامیه مسابقات بدمینتون و تنیس‌ روی‌ میز کارکنان و اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی با نام «فجر چهلم» در بخش بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

دکتر کمال جوانمرد سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه گفت: قبل از انقلاب اسلامی فقط هفت رشته ورزشی در بخش بانوان فعال بود، اما امروز این تعداد به ۴۸ رشته ورزشی ارتقا یافته و این نشان دهنده پیشرفت ورزش و اهمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ورزش بانوان است.

سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سرانه ورزش کشور برای هر ایرانی پیش از انقلاب فقط دو سانتی‌متر‌مربع بود که امروز به ۷۴ سانتی‌متر افزایش یافته و سرانه ورزشی برای هر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، یک متر و ۱۴ سانتیمتر مربع است.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی در بخش بانوان هیچ مدالی نصیب ورزشکاران ایرانی نشده بود؛ اما پس از انقلاب کیمیا علیزاده علاوه بر کسب مدال المپیک رکورد جوان‌ترین ورزشکار مدال‌آور را نیز به خود اختصاص داد.

دکتر جوانمرد با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی به ورزش بانوان هویت بخشید، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در ورزش بانوان در جهان اسلام پیش‌قراول است.

وی با بیان اینکه برای شرکت زنان مسلمان در مسابقات جهانی همواره محدودیت‌هایی وجود داشته، عنوان کرد: ایران اسلامی با ورود هوشمندانه در این مقوله و به‌ویژه بحث حجاب زنان ورزشکار، الگویی مناسب برای دیگر کشورهای اسلامی بود.

سرپرست اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جام فجر چهلم، ادای دین دانشگاه برای شرکت در جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب است.

اعلام نفرات و تیم‌های برتر مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون

سید نوید شاهروبندی مسئول تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز گفت: در مسابقات تیمی رشته بدمینتون که با شرکت هشت تیم از استان‌های یزد، کرمان، چهارمحال و بختیاری، فارس، تهران، زنجان و سازمان مرکزی در دو گروه چهار تیمی برگزار شد، به ترتیب تیم‌های چهارمحال و بختیاری اول، علوم و تحقیقات دوم و تیم‌های یزد و فارس مشترکاً به مقام سوم دست یافتند.

شاهروبندی درخصوص نفرات برتر مسابقات انفرادی را که به‌صورت حذفی برگزار شده، اظهار داشت: اکرم جعفری از استان چهارمحال و بختیاری نفر اول و صاحب گردن‌آویز برتر شد و مرضیه جوهری از استان یزد مقام دوم و الهه نوری‌زاده از چهارمحال و بختیاری و اعظم یگانه از علوم و تحقیقات به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.

وی افزود: سعیده حکیم‌آرا از شیراز سرپرست فنی مسابقات و نماینده فدراسیون بدمینتون در این مسابقات بود.

شاهروبندی با بیان اینکه مسابقات تنیس روی میز دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت ۹ تیم برگزار شد، تصریح کرد: تیم‌های یزد، نجف آباد، اصفهان، فارس، گیلان، قم، تهران، کرمانشاه و سازمان مرکزی در دو ماده تیمی و انفرادی با هم به رقابت پرداختند که در پایان تیم تهران مقام نخست را به خود اختصاص داد و تیم فارس به مقام دوم دست یافت و تیم‌های گیلان و اصفهان نیز مشترکاً سوم شدند.

مسئول تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ادامه داد: در بخش انفرادی نیز به ترتیب سمیه بخشی از تهران مقام اول، فاطمه دستغیب از فارس مقام دوم و ربابه قربانی از گیلان و فرانک سهیلی‌نژاد از تهران مقام سوم را کسب کردند.

وی یادآور شد: پوران رحیمی نماینده فدراسیون و سرپرست فنی این مسابقات بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 994373

وب گردی

وب گردی