تقویت کرسی‌های نظریه‌پردازی اولین اقدام معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد به عنوان اولین اقدام، کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه پردازی را تقویت خواهد کرد.

حجت الاسلام عبدالحسین خسرو‌پناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاسیس دانشگاه تخصصی علوم انسانی همانند دانشگاه هنر در دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه هنر استاد فرشچیان، دانشگاه هنرهای سنتی است که در تمدن اسلامی نیز وجود داشته و متاسفانه بخش قابل توجهی از این سنت در حال از میان رفتن است.

وی افزود: این دانشگاه با پیشنهاد اولیه استاد فرشچیان و همت دانشگاه آزاد اسلامی، تاسیس شد؛ اما به این معنا نیست که هنر صرفا در یک حوزه خاص وجود داشته باشد بلکه جنبه های مختلفی را دربر‌می‌گیرد.

خسروپناه ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر، دارای چندین دانشگاه هنر است که در حال فعالیت هستند؛ این که دانشگاهی اختصاصی برای تمرکز بر علوم انسانی شکل بگیرد، فرض صحیحی نیست. در کشور چندین دانشگاه و دانشکده مرتبط با رشته های علوم انسانی وجود دارد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد، بنا ندارد دانشگاه جدیدی را تاسیس کند بلکه از ظرفیت های موجود در راستای تعالی علوم انسانی استفاده خواهد کرد؛ آن چه که دغدغه ماست تعالی علوم انسانی است که در این مسیر از استادان و فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهیم کرد. البته از ظرفیت‌های دانشگاه‌های دولتی نیز بهره خواهیم برد.

وی درباره اقدامات معاونت علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: در این راستا بایستی سندی حکیمانه تنظیم شود و بر اساس آن، ساختار شکل بگیرد و در آخر وارد مقوله عملیاتی شویم؛ اما معاونت علوم انسانی به عنوان اولین اقدام، کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی را تقویت خواهد کرد.

خسرو پناه با اشاره به طرح پایش و کاربردی‌سازی پایان‌نامه ها، گفت: بدون شک اگر بخواهیم در حوزه کاربردی سازی تحولی ایجاد شود، بایستی رصد و شناسایی دقیق‌تری صورت بگیرد؛ علاوه بر این موضوع، باید در حوزه کیفیت نیز شناسایی دقیقی انجام دهیم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اضافه کرد: در حال حاضر برای علوم انسانی در حوزه های شهر، منطقه، کشور و نیازهای بین‌المللی، نظام موضوعات طراحی نشده است. به همین دلیل هر استاد و دانشجویی بنا بر سلیقه‌اش، موضوعی را برای پایان نامه خود انتخاب می کند. اگر طرح پایش در حوزه علوم انسانی تحقق پیدا کند، نظام آموزشی و درسی تغییر می یابد. در این راستا، 20 گروه را تشکیل خواهیم داد که در کشف و کاربست نظام موضوعات در سیستم آموزشی کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994379

وب گردی

وب گردی