نباید از سلامت روح و روان غافل شویم

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از راه اندازی مراکز تشخیص زودهنگام سرطان توسط وزارت بهداشت به عنوان طرحی مهم و ارزشمند یاد کرد و گفت: توجه به سبک زندگی، تغذیه و آلاینده ها به عنوان عوامل بروز سرطان و تاثیرگذار بر روی سیستم ایمنی بدن، اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر معصومه ابتکار در مراسم افتتاح مراکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد گفت: امروز نباید از سلامت روح و روان غافل شویم و تامین سلامت روان، تقویت و گسترش خودمراقبتی و امید در محیط های آرام و سالم که مهمترین آن خانواده است، بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه همکاری های بسیار خوبی با وزارت بهداشت در زمینه تامین سلامت زنان داریم و تشکر می کنیم که در راه اندازی مراکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان، 3 سرطان شایع که بیشتر در بین زنان شیوع دارد، مورد هدف قرار گرفته تا سلامت زنان تامین می شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تاکید بر اهمیت تقویت تعاملات بین المللی در حوزه سلامت، از دولت ژاپن به دلیل کمک بلاعوض در تامین 50 دستگاه ماموگرافی دیجیتال به مراکز پیشگیری و تشخیص سرطان تقدیر کرد.

دکتر ابتکار یادآور شد: در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، بر موضوع خانواده تمرکز و توجه داریم و طرح گفتگوی ملی خانواده که موضوع آن، گسترش امید و نشاط در جامعه است را دنبال می کنیم.

متاسفانه میزان استرس، خشونت و زیرخشونت ها در خانواده که مهمترین کارکرد آن، حمایتی است، رو به افزایش است



وی افزود: امروز در کنار آسیب های اجتماعی و استرس، خانواده ها با اختلالاتی از جمله اختلالات ارتباطی روبرو هستند که منجر به کاهش مهارت های ارتباطی می شود و برخی افراد دلیل آن را انقلاب دیجیتال و برخی دیگر زندگی شهری و صنعتی می دانند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: متاسفانه میزان استرس، خشونت و زیرخشونت ها در خانواده که مهمترین کارکرد آن، حمایتی است، رو به افزایش است. بنابراین ارتقای سلامت روان خانواده ها و ارتقای سطح ارتباطی بسیار مهم است.

وی در پایان اضافه کرد: طرح گفتگوی ملی خانواده با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران در حال اجرا است و توانسته گام مهمی در کاهش استرس که یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بروز سرطان است، بردارد. همچنین علاقه مندیم که در این زمینه با وزارت بهداشت نیز همکاری های نزدیک تری داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 994380

وب گردی

وب گردی