نقش «سیمون بولیوار» در تاریخ بولیوی

در مجموعه مستند «بولیوی» بینندگان با «سیمون بولیوار» که تلاش فراوانی برای استقلال کشور بولیوی انجام داده است، بیشتر آشنا می شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در این مستند تاریخی اجتماعی، بینندگان با دوران استعمار این کشور و افرادی چون «سیمون بولیوار» آشنا می شوند که تلاش فراوانی برای به دست آوردن استقلال بولیوی انجام دادند. اما استعمار به شکلی نوین و با روی‌کار آمدن دیکتاتورها ادامه یافت تا آنکه با شورش و انقلاب مردم، آخرین دیکتاتور ( سنچز د لوسادا) از این کشور فرار کرد و دوران جدیدی در تاریخ سیاسی بولیوی آغاز شد.

در قسمت دوم این مجموعه مستند می بینیم که «خوان اوو مورالس» به عنوان اولین رئیس جمهور سرخپوست بولیوی توانست با رای بالای مردم این کشور به پیروزی برسد و البته پیروزی او به مذاق قدرت‌های بزرگ خوش نیامد و توطئه‌های بسیاری بر علیه او آغاز شد. در قسمت دوم، به دوران مورالس و فعالیت های در جهت حفظ استقلال بولیوی اشاره می شود.

مجموعه مستند«بولیوی» محصول سال 2015 به تهیه کنندگی روح الله اسدی در دو قسمت از دوشنبه 8 بهمن ماه از ساعت 8:30 به وقت تهران از هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش می شود.

کد خبر: 994382

وب گردی

وب گردی