کاهش  آثار آلودگی هوا با اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی  در مدارس و مساجد

اداره محیط زیست شهرداری منطقه 11با هدف ارتقای سواد محیط زیستی شهروندان در راستای کاهش آثار سوءآلودگی هوا طی هفته گذشته نسبت به اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی اقدام کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 در تشریح اقدامات انجام شده در هفته هوای پاک گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی، آموزش چهره به چهره ، توزیع اقلام فرهنگی و ... ویژه برنامه های هفته هوای پاک بوده است که در محله های مرکزی شهر تهران به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای برنامه های نمادین مانند همایش های پیاده روی در سطح منطقه که با مشارکت دانش آموزان مدرسه قدس و حیدری انجام شد؛ دانش آموزان با پوشیدن لباس فرم و حمل پلاکاردهایی با مضامین محیط زیستی، لزوم اهمیت به هفته هوای پاک را در خیابان معیری وصداقت در معرض نمایش گذاشتند.

خرد ادامه داد: آموزش های شهروندی و جلب مشارکت های مردمی با حداکثر ظرفیت شهرداری تهران ازطریق برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس دانش بخش، احمدی اسلامی، مالک اشتر، سرای محلات مخصوص ، آگاهی، انبار نفت، انقلاب و همچنین مساجد سطح منطقه برای نو نهالان، کودکان و نوجوانان، زنان و سایر شهروندان برگزار شد .

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 استقرار غرفه های آموزش چهره به چهره شهروندان با همکاری دبیران کانون های محیط زیست مناطق در نقاط شاخص منطقه از جمله بوستان های دانشجو ، امیریه ، اوستا ، ویژه برنامه خلاقانه " جمع آوری ته سیگارهای رها شده از منظر محیط زیست شهری " در پهنه رودکی و نیز آموزش " پرورش گل و گیاه در فضای باز به کودکان " از دیگر اقدامات منطقه 11 در این هفته بود .

بر اساس این گزارش کارگاه تسهیلگری_ مشارکتی " هوای پاک با رویکرد انرژی های پاک "با ارائه تکنیک های تخصصی آموزشی در آموزشگاه متقین برگزار شد که در این کارگاه که با استفاده از تکنیک های " یخ شکنی "،"فوکوس گروپ"و " فلش کارت " به اجرا در آمد و طی آن از شرکت کنندگان خواسته شد تحلیل های خود را از " راهکارهای رسیدن به هوای پاک "بیان کنند.

سپس با تکنیک مشارکتی " چه زمانی ، چه مکانی ، چگونه" راهکارهای خود را در راستای کاهش آلودگی هوا در قالب کارگروه های تعریف شده ارایه کنند.

در پایان، ارزیابی کارگاه و توزیع اقلام کمک آموزشی به همراه کتاب آموزشی " از انرژی چه می دانیم ؟" انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994406

وب گردی

وب گردی