طرح «عید و داستان»، جایگزین پیک های نوروزی می شود/ اولویت تخصیص منابع با دوره ابتدایی است

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح «عید و داستان»، در راستای انس بیشتر دانش آموزان با کتابخوانی و همچنین دوری از فضای مجازی صورت می‌گیرد.

رضوان حکیم‌زاده معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح «بازی و یادگیری»، وزارت آموزش و پرورش اقدام به برگزاری جلسه ای علمی برای تمامی رابطان در ۱۰ استان موردنظر کرده است.

وی ادامه داد: همچنین آموزش‌های لازم به این گروه‌ها داده شده است و با پیگیری‌هایی که انجام شده، اتاق های بازی در ۱۰۰ مدرسه مختلف در هر استان مکان یابی و آماده سازی شده‌اند.

حکیم زاده تصریح کرد: در راستای برنامه های اجرایی در این اتاق های بازی، آموزش های موردنیاز برای معلمان و مربیان نیز از طریق یک شبکه تعاملی به صورت مداوم در حال انجام است.

وی افزود: در همین زمینه، فهرست مهارت ها و مفاهیم کتاب های درسی و اسباب بازی های متناسب که می تواند ابزار کار این اتاق های بازی باشد نیز فراهم شده و به زودی به تمامی استان ها ارسال خواهد شد.

حکیم زاده بیان کرد: برخی از این مدارس فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند؛ اما در مجموع، شروع کار تمامی اتاق های بازی، قرار است از دهه فجر صورت گیرد.

وی در خصوص حذف پیک نوروزی در مقاطع ابتدایی نیز خاطرنشان کرد: در واقع ما از سال گذشته پیک نوروزی را از برنامه عید دانش آموزان حذف کردیم و امسال هم این روند ادامه خواهد داشت و دادن پیک نوروزی به دانش آموزان کاملا ممنوع است.

حکیم زاده افزود: حتی مدارس حق ندارند تحت عنوان های دیگر مانند درسنامه و مشابه آن دانش آموزان را مجبور به انجام تکالیف کنند و به جای آن مقرر شده تا طرح عید و داستان مجددا اجرا شود.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه، گفت: در واقع این طرح، در راستای انس بیشتر دانش آموزان با کتاب و کتابخوانی و مهارت‌های نوشتن و همچنین دوری از فضای مجازی صورت می گیرد که در سال گذشته هم تاثیر بسیار مثبتی در بخش های آموزشی و تربیتی این مقاطع داشته است.

حکیم زاده در پایان در خصوص بودجه بخش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: با توجه به تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اینکه اولویت تخصیص منابع مالی و انسانی باید برای دوره ابتدایی باشد، امیدواریم این سیاست‌گذاری موردنظر مجلس شورای اسلامی نیز قرار گیرد و در عمل محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 994420

وب گردی

وب گردی