سه روش ترک سیگار برای زندانیان

بسیاری از زندانیان در آمریکا می خواهند سیگار را ترک کنند؛ اما به برنامه‌های ترک سیگار در زندان های دولتی آمریکا دسترسی ندارند. در ادامه به بررسی تحقیقی که در زندان ها انجام شده و راهکارهایی که توسط محققان برای کمک به ترک سیگار در زندان ارائه شده است، می پردازیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به گفته محققان، عدم وجود برنامه های ترک سیگار در زندان ها سرطان، بیماری های قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های مرتبط با سیگار را افزایش می دهد.

محققان در یک مطالعه جدید که در «Health Psychology Open» منتشر شده است، رفتارها و ویژگی‌های 169 زندانی مرد سیاه و سفیدپوست در سه ایالات آمریکا را برای شناسایی تفاوت های نژادی در سیگار کشیدن و انگیزه آن ها برای ترک مورد بررسی قرار دادند.

طی این بررسی ها، الگوهای مختلف سیگار کشیدن مشاهده شد:

  • نرخ سیگار کشیدن در میان سیاه و غیرسیاه پوستان که در زندان شروع به سیگار کشیدن کرده و یا آن را ادامه می دهند، افزایش یافته است.
  • هر دو گروه می خواهند سیگار را ترک کنند، هر چند ساهپوستان سیگاری علاقه بیشتری به این کار دارند.
  • زندانیان اغلب علاوه بر استفاده از سیگار به مواردی از قبیل جویدن تنباکو و پیپ نیز روی آورده اند.
  • سیگار نعناع در بین هر دو گروه مورد استفاده است.
  • اکثریت افراد در هر دو گروه از هیچ نوع درمان ترک سیگار برای کمک به ترک استفاده نکردند.

این مطالعه به متخصصان بهداشت و درمان ترک سیگار کمک خواهد کرد تا با درک بهتر رفتار زندانیان سیگاری و علت شروع به مصرف سیگار، بتوانند برنامه های مهمی را برای کمک به آنها جهت ترک به کار ببندند.

«پاملا والرا» استادیار دانشگاه راتگرز اظهار داشت که با توجه به مشکلات بالا در زمینه مشکلات دخانیات در زندان های ایالات متحده و اختلاف نژادی، افزایش سیگار کشیدن مشکلات زیادی را برای این جامعه به بار می آورد. به همین دلیل زندان ها باید منابع را برای کمک به این افراد ایجاد کنند.

سه راه که توسط این محققان برای ترک سیگار پیشنهاد شده است، موارد زیر هستند:

  • درمان های وابسته به تنباکو از جمله سیگارهای منتول (که در بین زندانیان محبوبتر هستند) برای کمک به ترک سیگار و دخانیات.
  • برنامه های ترک سیگار برای کاهش نفوذ افراد منفی و کمک به زندانیانی که می خواهند سیگار را ترک کنند؛ اما در معرض هم اتاقی های سیگاری قرار دارند.
  • تشویق زندانیانی که سیگار را ترک کرده اند بر کمک به دیگران و ایجاد انگیزه و تاثیر مثبت در آنان.

نتایج نشان داد که بیش از نیمی از افرادی که در زندان های آمریکا سیگار مصرف می کنند در صحبت با متخصصان آمادگی خود را برای ترک اعلام کرده اند؛ اما در مورد چگونگی انجام این کار اطلاعات و ابزاری در دست ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994475

وب گردی

وب گردی