ساخت واحد بازیافت توسط یک شرکت دانش بنیان

ساخت واحدهای بازیافت توسط یک شرکت فعال در مواد و ساخت پیشرفته از دیگر ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه‌ای بود که در یک پژوهشکده، راه تجاری‌سازی و ارزش‌آفرینی را ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با حضور در پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی، از چند واحد فناور مستقر در این پژوهشکده دیدن کرد و با ایده‌پردازان و فناوران مستقر در این پژوهشکده به گفت‌وگو نشست.

اندیشه‌گستر مبین طرح‎های خلاقانه‌ای را در عملگرهای نفت و گاز پیش برده و در طول مدت فعالیتش، 5 محصول مرتبط با حوزه نفت و گاز را به صنعت ارائه کرده است. همچنین فناوران شرکت پیشران الکتریک نسل جدید الکتروموتور‌های ایران‌ساخت را معرفی کردند. بنیان‌گذاران این واحد فناور، از تولید الکتروموتورهای 70 کیلوواتی که ایران را در جمع 9 کشور صاحب دانش فنی این محصول قرار می‌دهد گفتند.

همافن سامانه، یکی دیگر از شرکت‌های فناور مستقر در این پژوهشکده، توانسته است پهپادهای گوناگون با اهدافی مانند نقشه‌برداری، تاکتیکی و عمودپرواز را وارد مرحله تولید تجاری کرده است. پرینترهای سه‌بعدی صنعتی با دقت 50میکرومتر با بومی‌سازی و تولید قطعات ساخت داخل، محصول دیگری بود که در این پژوهشکده تولید و در آستانه ورود به بازار تجاری است.

یکی دیگر از شرکت‌های فناور مستقر در پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی، در راه ساخت و تجاری‌سازی ربات‌های زیر دریایی قدم گذاشته است؛ ربات‌هایی که با توانایی فعالیت در اعماق 300متر با قابلیت حمل بار تا 40 کیلوگرم می‌تواند دسترسی به مکان‌های غیرقابل دسترسی برای غواصان و بازرسی در شب را ممکن کند؛ این درحالی است که یک شرکت مستقر در این پژوهشکده طرحی را برای یکپارچه‌سازی توسعه ربات‌ در پیام‌رسان‌ها دنبال می‌کند.

دستیار هوشمند سلامت روان، ساخت واحدهای بازیافت توسط یک شرکت فعال در مواد و ساخت پیشرفته از دیگر ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه‌ای بود که در این پزوهشکده راه تجاری‌سازی و ارزش‌آفرینی را ادامه می‌دهد.

یک زیست‌بوم مساعد برای دانشگاهیان و افراد خلاق و ایده‌پرداز، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفته است. محدوده‌ای که از آن تحت عنوان ناحیه نوآوری شریف یاد می‌شود. این محیط موجب شده است بیش از 400 شرکت دانش‌بنیان و فناور در قلب پایتخت، در کنار یکی از قطب‌های تولید دانش کشور به رشد و ارزش‌آفرینی برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994485

وب گردی

وب گردی