10 دانشگاه برتر جهان از دیدگاه مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان

 براساس نظام بین المللی رتبه بندی QS، موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه استنفورد و کالیفرنیا توانسته‌اند رتبه اول تا سوم جهان را از لحاظ مهارت آموزی فارغ‌التحصیلان کسب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نظام بین المللی رتبه بندی کیواس (QS) بهترین دانشکدههای جهان را از دیدگاه مهارت آموزشی (کارآموزی)‌ فارغ‌التحصیلان را در سال 2019 منتشر کرده است. نام و جزئیات این رشته ها در گزارش زیر آمده است:

10. دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد به دلیل اعتبار و برتری تحصیلی بسیار مشهور است و قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان در جهان به شمار می رود. دانشگاه آکسفورد معمولا در رتبه بندی Qs جزو 10 دانشگاه برتر جهان بوده است. این دانشگاه در سال جاری، در رتبه بندی Qs، رتبه دهم را از لحاظ شاخص های اشتغال در مقطع تحصیلات تکمیلی کسب کرده است.

9.دانشگاه چینهوا

این دانشگاه عنوان بالاترین رتبه کارآموزی فارغ التحصیلان رادر چین طی سال جاری کسب کرده است. دانشگاه چینهوا گزینه ای مناسب برای دانش آموزانی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند و به دنبال کار حرفه ای در حوزه مهندسی و علوم کامپیوتری می‌گردند.

8. دانشگاه برکلی کالیفرنیا

دانشگاه برکلی کالیفرنیا (UCB) یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی در جهان است که شامل موسسه تحقیقات علوم ریاضی و آزمایشگاه علوم فضایی می شود، این دانشگاه در حال حاضر دارای رتبه هشتم در زمینه اشتغال به تحصیل فارغ التحصیلان در سطح جهان است.

7. دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج چهارمین دانشگاه قدیمی جهان محسوب می شود، این دانشگاه در رتبه بندی ها معمولا در میان 10 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد، دانشگاه کمبریج در سال جاری در راستای شاخص اشتغال به تحصیلات فارغ التحصیلان، رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

6.دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن در پایتخت فرهنگی استرالیا واقع شده است و به عنوان یکی از برجسته ترین دانشگاه های جهان شناخته می شود، این دانشگاه در سال جاری ششمین رتبه جهان را در زمینه کارآموزی فارغ التحصیلان کسب کرده است.

5. دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی برجسته شناخته می شود که به طور مرتب در میان در دانشگاه های برتر جهان رتبه بندی شده است. دانشگاه سیدنی با ارائه طیف وسیعی از رشته های کشور در بیش از 20 حوزه، رشته های تحقیقاتی ارائه می دهد. این دانشگاه در سال جاری پنجمین مقام جهانی در راستای توانمندی های اشتغال در مقطع تحصیلات تکمیلی را به خود اختصاص داده است.

4. دانشگاه هاردوارد

این دانشگاه قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در آمریکا به شمار می رود که حدود 400 سال پیش ساخته شده است، همچنین از لحاظ نفوذ جهانی و جایگاه علمی شناخته شده است. دانشگاه هاروارد امتیازات مناسبی در شاخص ارزیابی کارفرمایان و نتایج حوزه های علمی بدست آورده است. این دانشگاه توانسته است در سال جاری رتبه چهارم کارآموزی و مهارت آموزی فارغ التصیلان را در جهان به خود اختصاص دهد.

3. دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس

دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس (UCLA) معمولا در میان 50 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی QS قرار می گیرد، همچنین به طور مداوم در میان بهترین های جهان در رشته های هنر و علوم انسانی، مطالعات ارتباطات و رسانه ها، آموزش و پرورش، باستان شناسی و غیره رتبه بندی می شود. این دانشگاه رتبه دوم را به صورت مشترک با دانشگاه استنفورد در زمینه اشتغال به تحصیل فارغ التحصیلان کسب کرده است.

2. دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد در سال جاری رتبه دوم جهان را با دانشگاه کالیفرنیا در راستای کارآموزی فارغ التحصیلان را کسب کرده است، این دانشگاه توانسته است در حوزه ارزیابی کارفرمایان و فارغ التحصیلان امتیاز بیشتری کسب کند.

1. موسسه فناوری ماساچوست

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در سال 1861 به عنوان یک موسسه کوچک نوآوری های علمی تاسیس شد. امروزه این دانشگاه مستقل و خصوصی، دارای 5 مدرسه مختلف معماری و برنامه ریزی؛ مهندسی؛ علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی؛ مدیریت و علم است. MIT در سال جاری توانسته است رتبه اول جهان را در زمینه کارآموزی فارغ التحصیلان به دست آورد.

خبرنگار:‌ نیوشا یعقوبی

انتهای پیام/

کد خبر: 994493

وب گردی

وب گردی