مدرسه تابستانی با همکاری استادان اروپایی در دانشگاه تهران برگزار می شود

مدرسه‌ای تابستانی با موضوع اساطیر ایرانی و فرهنگ و زبان‌های باستانی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با حضور استادان اروپایی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به‌نقل از روابط‌عمومی دانشگاه تهران، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی؛ هفتم بهمن ۱۳۹۷، با پروفسور آنا کراسنوولسکا، از بخش ایران‌شناسی دانشگاه یاگلونی کراکوف؛ پروفسور نیکلاس سیمز ویلیامز، استاد دانشکده مطالعات مشرق‌زمین و آفریقا (SOAS) دانشگاه لندن و دکتر علی شهیدی، مسئول دبیرخانه همایش‌ها و همکاری‌های علمی دانشکده، در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.
در این دیدار پیشنهاد شد مدرسه‌ای تابستانی با موضوع اساطیر ایرانی و فرهنگ و زبان‌های باستانی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با حضور پروفسور ویلیامز و کراسنوولسکا برگزار شود.
پروفسور ویلیامز، پژوهشگر زبان‌های ایرانی در آسیای مرکزی و نویسنده کتاب «دست‌نوشته‌های کهن‌زبان بلخی» و برنده جایزه سال کتاب جمهوری اسلامی و پروفسور کراسنوولسکا، نویسنده کتاب «چند چهره کلیدی در اساطیر گاه‌شماری ایرانی» و پژوهشگر اساطیر ایرانی و متون ادبی به‌ویژه در زمینه شاهنامه و مثنوی است.
در پایان این دیدار و با راهنمایی و توضیحات تخصصی دکتر سوسن اصیلی، از بخش نفیس و نسخ خطی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران بازدید به‌عمل آمد.

کد خبر: 994516

وب گردی

وب گردی