دستیار تحقیقاتی؛ فرصتی مغتنم برای دانشجویان

بسیاری از دانشگاه‌ها شرایط کاری را به عنوان دستیار تحقیقاتی برای دانشجویان فراهم می کنند که می تواند هم فرصت مناسبی برای ارتقای زمینه های تحقیقاتی و رزومه شخص باشد و هم به عنوان منبع درآمد اضافی در زمان دانشجویی محسوب شود؛ اما چگونه باید این فرصت را غنیمت شمرد. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، اگر چه دانشجویان خارجی در برخی از کشورها مانند ایالات متحده و کانادا قادر به کار در مجتمعات دانشگاهی نیستند؛ اما گزینه‌های زیادی برای کار در دانشگاه وجود دارد.

فعالیت های شغلی چون دستیار تحقیقاتی در دانشگاه ها مزایای زیادی چون فعالیت در رشته مورد علاقه، بالا بردن ارزش رزومه و کسب درآمد اضافی در دوران دانشجویی را همراه دارد.

اگر دانشجو به دنبال انجام کارهای تحقیقاتی در آینده باشد، دستیار تحقیقاتی شدن یک راه خوب برای به دست آوردن تجربه دست اول در مورد کشف آنچه که در تحقیق لازم است، می باشد.

تمام پروژه‌های تحقیقاتی هیچ هزینه‌ای برای دانشجویان ندارند و برخی از آن ها اعتبارهایی به آنان می دهند که می تواند در جهت ادامه تحصیل و تکمیل مدرک مفید باشد.

در ادامه نحوه درخواست برای یک دستیار تحقیقاتی شدن را بیان می کنیم؛

تحقیق کنید

در ابتدا جستجو کنید که علاقمند به تحصیل در کدام حوزه تحقیقاتی یا موضوع هستید؛ زیرا اگر درگیر چیزی که به آن علاقه دارید باشید، موفق‌تر هستید.

مطمئنا معقول‌تر است که کار تحقیقاتی خود را در برنامه اصلی و رشته تحقیقاتی خود انجام دهید؛ اما اگر به زمینه دیگری نیز علاقمند هستید می توانید آن را دنبال کنید.

دانشگاه‌ها در رشته‌های علم، تکنولوژی، مهندسی و شیمی برنامه های تحقیقاتی ارائه می دهند. تحقیقات در زمینه های روانشناسی و ارتباطات نیز انجام می شود.

اگر شما در یک دانشگاه تحقیقاتی مشغول تحصیل هستید، شانس با شما یار است تا اطراف شما پروژه های تحقیقاتی زیادی در حال انجام باشد.

اولا مشخص کنید شما مایل به انجام تحقیقات خود در کنار کدام استاد یا بخش هستید. از برنامه های تحقیقاتی که در ترم های آینده ارائه خواهند شد، آگاهی لازم را پیدا کنید.

رزومه ای را آماده کنید

همانند هر شغل دیگری نیاز است تا رزومه‌ای در اختیار داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که این رزومه بدون خطا، تمیز و به‌روز باشد.

البته ممکن است به عنوان یک دانشجو تجربه کاری آنچنانی نداشته باشید؛ اما می توانید دوره های کارآموزی که انجام داده اید را ذکر کنید تا به این ترتیب مصاحبه شونده کمی با این که چه فعالیت‌هایی داشته اید، آشنا شود.

در صورت وجود هر گونه تجربه قبلی تحقیقاتی آن‌ها را ذکر کنید. مهارت هایی را که می تواند در جایگاه یک دستیار تحقیقاتی برای شما ارزشمند باشد را برجسته کنید. برخی از آن ها می تواند مواردی چون توجه به جزئیات و تخصص سازمانی باشند.

با دانشگاه هماهنگ باشید

برای درخواست موقعیت دستیار پژوهشی، برخی از دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند از طریق پورتال یا از یک وب‌سایت خاص درخواست خود را مطرح کنید.

برخی دانشگاه ها ممکن است اجازه دهند تا دانشجو تنها در زمینه رشته خود فعالیت تحقیقاتی داشته باشد. بسیاری از دانشگاه ها با توجه به پیشرفت رسانه های اجتماعی، فرصت های شغلی را در توییتر فیسبوک و غیره اعلام می کنند؛ بنابراین به جست‌و‌‌‌‌جوی آنلاین نیز بپردازید.

استاد خود را ملاقات کنید

اگر قصد دارید یک استاد در یک موقعیت تحقیقاتی خاص را درخواست کنید و از کار خود اطلاعات کافی ندارید، سعی کنید یک جلسه با استاد بگذارید. با انجام این کار، شما درک کافی در مورد پروژه و آنچه از شما انتظار می رود به دست خواهید آورد.

آماده مصاحبه باشید

از شما برای مصاحبه درخواست می‌شود پس کاملا آماده باشید. قبل از مصاحبه، تحقیقاتی در زمینه پروژه مربوطه انجام دهید تا با آگاهی به مصاحبه شونده نشان دهید که می تواند در مورد پژوهش‌ها روی شما حساب کند.

*مژگان الیکائی

انتهای پیام/

کد خبر: 994542

وب گردی

وب گردی