نشست ورشو علیه ایران نیست

مقام آمریکایی در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران گفته که نشست ورشو دستور کار ضدایرانی ندارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ یک مقام آمریکایی در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران گفته که نشست ورشو دستور کار ضدایرانی ندارد.

خبرنگاران حاضر در این جلسه نوشته‌اند مقام‌های آمریکایی و لهستانی تأکید می‌کنند این نشست که قرار است 13 و 14 فوریه در ورشو برگزار شود، دستور کار ضدایرانی ندارد.

«لاورنس نورمن»، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال نوشته در کنفرانس خبری وزرای خارجه لهستان، تروئیکای اروپایی و بلژیک، معاون وزیر خارجه بلژیک گفته که در نشست لهستان شرکت نخواهد کرد. او نوشته هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان هم هنوز درباره اینکه چه مقامی کشورش را در این نشست نمایندگی کند، تصمیمی نگرفته است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا سه هفته پیش اعلام کرد که شهر ورشو لهستان روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه از نشستی با موضوع «صلح و امنیت در خاورمیانه» میزبانی می‌کند. به گفته وی، این نشست که به صورت مشترک توسط آمریکا و لهستان برگزار می‌شود، بیش از همه بر ایران تمرکز دارد.

در پی اعلام برگزاری این نشست، ایران به شدت از لهستان انتقاد کرده و میزبانی این کشور از یک نشست ضدایرانی را «اقدامی خصمانه» توصیف کرد. با واکنش منفی ایران، ورشو در روزهای گذشته تلاش کرده تا از تصویر ضدایرانی این نشست بکاهد.

هفته گذشته «جاناتان کوهن» نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد هم، احتمالا در واکنش به انصراف شماری از کشورها از شرکت در این نشست، از اظهارات پامپئو عقب‌نشینی کرده و گفت قرار نیست نشست ورشو به محلی برای «بدنام کردن ایران» بدل شود، بلکه صرفا به چالش‌های پیش روی غرب آسیا می‌پردازد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 994557

وب گردی

وب گردی