شیوه نامه اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده است

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: شیوه‌نامه‌ای مشخص در بحث اقتصاد دانش بنیان برای ابهام زدایی در امور مربوط به این بخش در دانشگاه آزاد، تهیه شده که پیش نویس آن نیز به استان‌‌ها ارسال شده است.

دکتر پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی فعالیت بخش اقتصاد دانشبنیان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دارای دو بخش مهم در حوزه فناوری دانشگاه آزاد هستیم که یک بخش آن مربوط به شروع بخش فناوری است و بعد از آغاز امور پژوهشی، پژوهش‌‌ها باید تبدیل به یک فناوری شوند و حالت کاربردی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر، در مرکز رشد واحدهای مختلف دانشگاهی، طرح‌‌های ارائه شده در واحدها و شرکت‌‌های دانش بنیان حمایت می‌‌‌‌شود که در این مرحله دانشگاه برای ساخت نمونه اولیه، در راستای ایجاد بستر مناسب برای تجاری سازی کمک‌های لازم را ارائه می‌دهد تا بعد از ساخت محصول اولیه؛ وارد فاز تجاری سازی شود. از این مرحله ورود به بحث اقتصاد دانش‌بنیان آغاز خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد فعالیت‌‌‌ها و نمونه‌‌های خوبی انجام شده است؛ اما در فاز تجاری سازی دانشگاه باید با قدرت عمل بیشتری وارد شویم تا بتوانیم در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور پیشگام باشیم.

نجفی تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان، منجر به تقویت تجاری سازی، مشارکت و همکاری دانشگاه برای ورود و سرمایه گذاری در محصولات دانش بنیان می شود. در این زمینه کارهای بسیاری در دانشگاه آزاد شکل گرفته است که از جمله آن می توان به تقویت شورای اقتصاد دانش بنیان استان‌ها اشاره کرد. اعضای این شورا به صورت بخشنامه‌ای تعریف شد و در نهایت شورا بنیان شکل گرفت. گفتنی است اعضای این شورا، متشکل از صاحب‌‌نظران این حوزه همراه با عده‌ای از مسئولان اجرایی دانشگاه هستند.

وی یادآور شد: تیم‌‌های شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد در استان‌‌ها، از مهرماه امسال کامل شد؛ همچنین در بسیاری موارد به شورای هیات امنای استانی تفویض اختیار شده است تا آزادی عمل بیشتری برای حمایت از طرح‌های دانش بنیان داشته باشند، به این ترتیب هیچ طرحی به مدت طولانی برای دریافت حمایت در صف انتظار طولانی نخواهد ماند.

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: یک فن بازار در حوزه تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاد برگزار کرده‌ایم که با استقبال خوبی مواجه شد،‌ همچنین درصددیم تا فن‌بازارهای مختلفی در حوزه‌های متفاوتی چون گیاهان دارویی و کشاورزی و بحث انرژی برپا کنیم و به این ترتیب، با حضور صاحبان مختلف صنایع در این فن بازارها شرایط مناسبی برای ارتباط دانشگاه با صنعت و تجاری سازی محصولات دانش بنیان ایجاد خواهد شد.

نجفی تاکید کرد: درصددیم تا اطلاعات لازم درباره صاحب نظران حوزه اقتصاد دانش بنیان را در سطح کلان کسب کنیم تا از حضور این افراد در ارزیابی امور مربوط به اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد استفاده کنیم؛ همچنین یک شیوه‌نامه مشخص در بحث اقتصاد دانش بنیان برای ابهام زدایی در امور مربوط به این بخش در دانشگاه آزاد، تهیه کردیم که پیش نویس آن به استان‌‌ها ارسال شده است و تصویب این شیوه نامه سرآغاز خوبی در مسیر توسعه امور مربوط به اقتصاد دانش بنیان در این دانشگاه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994572

وب گردی

وب گردی