توسعه منابع گازی مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی بود

همایش بین المللی «ظرفیت انقلاب اسلامی؛ کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران» صبح امروز در واحد یادگار امام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش بین المللی «ظرفیت انقلاب اسلامی؛ کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران» با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام خیری، مسئولان کشوری و لشکری، برگزار شد.

عباس ملکی استاد دانشگاه شریف در این مراسم گفت: در برخی موارد نظام قبل از انقلاب، در حوزه بهداشت و آموزش و پرورش اقداماتی انجام داده بود؛ اما پس از انقلاب اسلامی اقدامات چشمگیر‌تری صورت گرفت.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که بعد از انقلاب اسلامی توسعه وسیعی داشت مسئله گاز بود؛ گاز طبیعی قبل از انقلاب توسعه زیادی نداشت در حالی که گاز موضوعی است که یک کشور می تواند از آن تولید ثروت کند.

ملکی تصریح کرد: ایران حدود ۱۷ درصد ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد؛ اگر گاز نباشد تبدیل به یک کشور آفریقایی خواهیم شد. در حال حاضر حدود ۹۰ درصد مردم ایران از گاز طبیعی استفاده می کنند.

استاد دانشگاه شریف گفت: کشور ایران شبکه توزیع برق و شبکه انتقال گاز وسیعی دارد که کمتر کشوری در دنیا هر دوی آن ها را با یکدیگر دارد.

وی در پایان تاکید کرد: در آینده همچنان گاز می‌تواند یکی از منابع ثروت‌آفرین ایران باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994621

وب گردی

وب گردی