انقلاب اسلامی دست آمریکا را از بازار مصرف ایران قطع کرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اولین آسیبی که آمریکا از پیروزی انقلاب اسلامی دید این بود که کشوری با مختصات ایران را که دارای بالاترین سهم ذخایر انرژی در دنیا بود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ حجت الاسلام رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امروز در آیین اختتامیه سی و پنجمین نشست میان دوره‌ای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی سراسر کشور که در شهر مقدس قم برگزار شد، گفت: شاید این سوال در ذهن برخی از جوانان باشد که چرا ما کشور مساله سازی هستیم و برای خود دردسر و چالش می‌آفرینیم و به همین دلیل از مواهبی که دیگر کشور‌ها از آن‌ها بهره‌مند هستند ما بهره نمی‌بریم.

رستمی به بیان چرایی مشکل غرب با انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اسناد بسیار زیادی در مورد دخالت‌های آمریکا پس از تسخیر سفارت این کشور به دست آمد به همین دلیل نامی جز لانه جاسوسی نمی‌توان بر سفارتخانه این کشور گذاشت. دخالت‌های آمریکا در کشورمان به حدی بوده که برخی از انقلابیون نیز طبق اسناد به دست آمده با این کشور در ارتباط بوده اند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: اولین آسیبی که آمریکا از پیروزی انقلاب اسلامی دید این بود که کشوری با مختصات ایران را که دارای بالاترین سهم ذخایر انرژی در دنیا بود را از دست داد در واقع انقلاب اسلامی ایران را که از یک موقعیت سوق الجیشی و از نظر جمعیتی دارای جمعیت بالا و بازار مصرف خوب بود از حلقوم آمریکا بیرون کشید.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب آمریکایی‌ها در خصوص تصمیم گیری‌های خود و سیاست‌های کلی تعیین تکلیف می‌کردند و حتی وقتی می‌گفتند شاه باید برود، باید می‌رفت، تصریح کرد: در یک مقطعی آمریکا به این نتیجه رسید که شاه توانایی اداره کشور را ندارد به همین دلیل یک فرد غرب گرا مانند بختیار را روی کار آوردند و دیدند که او نیز نمی‌تواند.

رستمی گفت: اتفاق دومی که با پیروزی انقلاب اسلامی افتاد این بود که نه تنها کشور ایران از دست آمریکا نجات پیدا کرد؛ بلکه حوزه منافع آمریکا در منطقه نیز تحت شعاع و نفوذ انقلاب اسلامی درآمد و منافع آمریکا به خطر افتاد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: یک زمان جوانان لبنانی خجالت می‌کشیدند بگویند شیعه هستند، اما امروز جریان حزب الله به یک رهبر محبوب و کاریزماتیک تبدیل شده و سید حسن نصرالله در مورد شام و یمن و ونزوئلا اظهار نظر می‌کند.

وی بیان کرد: جورج بوش پسر زمانی گفت که ما در عراق جامعه‌ای را درست می‌کنیم که ایرانی‌ها حسرت آن را بخورند در واقع دموکراسی نمونه از عراق شروع می‌شود، ولی ترامپ در سفر اخیر خود گفت: من برای اینکه به پایگاه نظامی آمریکا در عراق بروم مجبور شدیم که چراغ هواپیما را خاموش کنیم و به حالت وحشت در پایگاه نظامی آمریکا بنشینیم و این تاسف بار است؛ در حالی که ما ۷ هزار میلیارد دلار در این کشور هزینه کرده ایم.

رستمی با اشاره به اینکه مقامات عراقی حتی حاضر به دیدار با ترامپ نشدند، ولی مسوولان کشور ما در مراسم پیاده روی اربعین ۸۰ کیلومتر را در این کشور پیاده روی می‌کنند، تصریح کرد: آمریکا ۶ برابر درآمد‌های نفتی ایران در ۴۰ سال اخیر در منطقه هزینه کرده، ولی ترامپ دست آخر می‌گوید من باید با وحشت به عراق بروم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه قرار بود ۸ روز عملیات در یمن انجام شود، ولی الان ۴۷ ماه است که ائتلاف عربستان یمن را بمباران می‌کنند و آخر کار نیز مجبور شدند با حورثی‌ها سر میز مذاکره بنشینند، اظهار کرد: همین کشور‌ها گفتند سوریه خط قرمز ماست و بشار اسد باید برود، ولی ایران گفت: بشار باید بماند و در انتخابات کنار سایر کاندیدا‌ها حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه اتفاقاتی که در منطقه افتاده نشان می‌دهد انقلاب اسلامی به بیرون از مرز‌های خود نیز خط می‌دهد، افزود: آمریکایی‌ها در انتخابات اخیر عراق بیشترین هزینه را کردند تا یک جریان آمریکایی در این کشور روی کار بیاید، اما ضد آمریکایی‌ترین و نزدیک‌ترین جریان به جبهه مقاومت در این کشور قدرت را دست گرفت به گونه‌ای که می‌توان گفت که رییس جمهور، نخست وزیر و رییس جمهور عراق از جریان نزدیک به ایران روی کار آمدند.

رستمی گفت: دولت جدید عراق رسما اعلام کرد که ما با تحریم‌های آمریکا همراهی نمی‌کنیم، اما آن چیزی را که العبادی زمین زد همین بود که گفت ما با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی خواهیم کرد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امروز آمریکا در کشور‌هایی که نظام‌های آن‌ها هم آمریکایی است منفورترین کشور به حساب می‌آید، تصریح کرد: سومین مساله که به واسطه انقلاب اسلامی در جهان مطرح شد نظام تمدن ساز و ایدئولوژیکی است که بدیلی برای نظام لیبرال دموکراسی است.

وی بیان کرد: غربی‌ها چند سال است که دنیا را ملزم کردند که لیبرال دموکراسی را بپذیرند حتی رئیس دولت اصلاحات نیز گفت علیرغم نقص‌هایی که به لیبرال دموکراسی وارد است، اما تنها راه زندگی بشر نظام لیبرال دموکراسی است و اسلام را هم باید از همین طریق پیاده کنیم.

رستمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به نظام لیبرال پیام پایان و ختم را داده تصریح کرد: جمهوری اسلامی مفهومی به نام فروپاشی تمدن غرب را فریاد می‌زند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صدای خرد شدن استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب به گوش می‌رسد و این را رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها چندین بار تکرار کرده اند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امام خمینی (ره) گفته بودند که صدای خرد شدن استخوان‌های کمونیست به گوش می‌رسد که تعداد موشک‌های بالستیک شوروی از آمریکا بیشتر بود امروز نیز تحلیل‌های موسسات آینده نگری و آینده پژوهی حاکی از این است که آمریکا در حال افول است و این کشور تا سال ۲۰۳۰ دیگر دولت اقتصادی دنیا نخواهد بود.

وی با بیان اینکه وقتی امام می‌گوید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند از حقیقتی حرف می‌زند، تصریح کرد: همین که جمهوری اسلامی ۴۰ سال است با این همه هجمه روی پای خود ایستاده، یک معجزه است و نشان می‌دهد ایران هویت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994626

وب گردی

وب گردی