بهره برداری از 7 نوع نیروگاه در کشور

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر گفت:از ابتدای انقلاب تاکنون 5 نوع نیروگاه به سبد نیروگاهی و تولید برق کشور اضافه شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید زمان حسینی در مراسم افتتاحیه کنفرانس ترانسفورماتور ، با بیان این که در ابتدای انقلاب تنها دو نوع نیروگاه حرارتی وبرق آبی در کشور مورد بهره برداری قرار می گرفت،گفت: این درحالی است که اکنون تنوع سبد نیروگاهی ایران به 7 نوع رسیده است .
حسینی به 11 برابر شدن حجم کلی شبکه برق ایران نسبت به ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: درحالی که در دنیا بالغ بر 2 میلیارد نفر بدون برق هستند، ضریب نفوذ برق در ایران به 99.99 درصد رسیده است.
معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر درخصوص وضعیت ترانسفورماتورهای شبکه برق کشور نیز گفت: نیازمند استانداردسازی تعمیرات ترانسفورماتورهای شبکه برق هستیم.
حسینی تصریح کرد: استانداردسازی تعمیرات ترانسفورماتورها باعث کاهش هزینه ها می شود.
حسینی با اشاره به تجربه کشورهای اروپایی در زمینه تعمیرات ترانسفورماتورها گفت: تا پیش از این دو نوع استاندارد جمع آوری وآنالیز اطلاعات در اروپا رواج داشت.
وی گفت: از سال 2015 به بعد این دو استاندارد باهم تلفیق شد تا نقطه عیب به درستی مشخص و نحوه رفع اشکال آن نیزدر قالب همان استاندارد قابل تعریف باشد.
حسینی گفت: نحوه جمع آوری اطلاعات و تعمیرات ترانسفورماتورها در ایران بسیار سنتی است و به همین دلیل باید در جهت کاهش هزینه ها و افزایش راندمان شبکه برق، از تجربه های جهانی در این زمینه استفاده کنیم.
معاون هماهنگی انتقال توانیر همچنین در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه باید برای پاسخگویی به نیاز مصرف سال 98، دست کم 5 درصد به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود، گفت: به همین اندازه باید 10 درصد شبکه های انتقال، توزیع و فوق توزیع را نیز باید توسعه دهیم تا بتوانیم پاسخگوی اوج مصرف برق در سال 98 باشیم.
حسینی گفت: وزارت نیرو و شرکت توانیر برنامه ای را تحت عنوان عبور از پیک سال 98 تنظیم و به تمام حوزه های تولید، انتقال، توزیع و فوق توزیع برق ابلاغ کردند و اعلام کردند که در بخش مدیریت مصرف باید با جدیت پیگیر مدیریت مصرف برق باشیم تا بتوانیم به نحو شایسته و مناسبی پیک سال آینده را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 994627

وب گردی

وب گردی