احیای  روستای"علی آباد قیصریه" با هدف توسعه بوم‌گردی

  رئیس شورای اسلامی شهرستان ری از احیا روستای علی آباد قیصریه با هدف توسعه بوم‌گردی احیا می‌شودخبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،حسن خلیل‌آبادی، رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در بیست و هشتمین جلسه این شورا که دوشنبه هشتم بهمن ماه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه فجر گفت: کشور ما بیش از پیش در راستای منافع ملی استقلال دارد و خوشبختانه دیگر از خارج از کشور برای ما تصمیم گیری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه گام‌هایی در خصوص رسیدن به شعار انقلابیون برداشته‌ایم، افزود: آزادی باید در جامعه نهادینه شود؛ چراکه جوهره رشد و شکوفایی هر جامعه آزادی است و بشر برای این مهم از ابتدای خلقت خود تلاش کرده است.

رئیس شورای شهرستان ری آزادی، حقوق شهروندی و حق اعتراض و حق انتخاب را با یکدیگر مترادف خواند و گفت: هر ملتی که بتواند شغل و سبک و سیاق زندگی خود را و حاکمانش را تعیین کند، آزاد است و کشوری به توسعه یافتگی رسیده است که در امور شهری و کشوری مشارکت شهروندان را داشته باشد.

در ادامه این جلسه که به بررسی وضعیت احیاء روستای علی‌آباد قیصریه پرداخته شد، هر یک از اعضای شورای ری گزارش و برداشت خود را ارائه دادند.

خلیل‌آبادی با اشاره به اظهار نظر کارشناسان میراث فرهنگی و اعضای شورای ری گفت: مقرر شده است به فرمانداری نامه‌ای زده شود، تا در خصوص احیای این روستا با هدف بوم گردی محدود اقدامات لازم صورت گیرد، همچنین مهندس رحیم زاده رئیس میراث فرهنگی شهرری نیز اعلام کرده است در صورت تامین اعتبار، میراث فرهنگی نسبت به مرمت و استحکام بخش حمام و قلعه این روستا اقدام خواهد کرد و طی بررسی‌ها قرار است پروپوزالی برای طراحی نحوه و چشم‌انداز بوم‌گردی این روستا تهیه و به شورا ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری همچنین عنوان کرد: این روستا در گذشته واجد ارزش ثبت بوده اما به مرور زمان بناهای تاریخی آن تخریب شده است؛ با این حال با همکاری ذی‌نفعان محلی می‌توان این روستا را با هدف بوم‌گردی، ساماندهی کرد.

وی در ادامه گفت: در جلسه آینده شورای شهرستان ری با برگزاری جلسه هم‌اندیشی با حضور مالک روستا، بخش خصوصی، میراث فرهنگی ری و بنیاد مسکن به بررسی بیشتر توسعه بوم‌گردی روستای علی‌آباد قیصریه خواهیم پرداخت تا هر چه سریعتر جلوی ساخت و ساز در این منطقه تاریخی گرفته شود و بخش بوم‌گردی روستا احیاء گردد.

رئیس شورای شهرستان ری با بیان اینکه هزینه مرمت و بازسازی روستا برآورد نشده است، گفت: بخش زیادی از این روستای تاریخی تخریب شده است و فقط ۲۰ ساکن دارد. هر روستایی نیز برای بازسازی نیاز به بودجه دارد. در نتیجه باید پس از بررسی کارشناسان مربوطه، در این راستا از حضور بخش خصوصی نیز بهره برد و با در نظر گرفتن تسهیلات برای ساکنان و مالک، آنان را مجاب به بازسازی و ایجاد فضایی برای بوم‌گردی و گردشگری کرد.

گفتنی است، این بازدید هشتم بهمن‌ماه با حضور حسن خلیل آبادی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، امیر رحیم‌زاده رئیس میراث فرهنگی شهر ری، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰، رامین ناصری مسئول گردشگری این منطقه، اعضای شورای شهرستان ری و کارشناسان حوزه گردشگری و بنیاد مسکن به منظور احیای روستای تاریخی علی آباد قیصریه از توابع بخش قلعه نو با هدف توسعه بوم گردی صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 994630

وب گردی

وب گردی