تشخیص افسردگی از طریق  زبان و حالات صورت

محققان دانشگاه «استنفورد» اخیرا شروع به تحقیق در مورد استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی برای شناسایی نشانه‌های افسردگی کرده‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز و به نقل از «www.gercekbilim.com»، امروزه بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان از اختلالات مختلف افسردگی رنج می برند. سالانه به طور متوسط 800000 نفر بر اثر افسردگی بالینی شدید، خودکشی می‌کنند.

اختلالات سلامت روان پس از بررسی دقیق توسط بسیاری از افراد متخصص ، از جمله روانشناسان بالینی و روانپزشکان تشخیص داده می شود. با این حال، تشخیص اختلالات روانی بسیار دشوارتر از تشخیص بیماری های فیزیکی است. عوامل مختلفی از جمله فشار اجتماعی و هزینه درمان، ممکن است انگیزه افراد را برای درمان از بین ببرند. در حال حاضر، محققان تخمین می زنند که به طور متوسط 60 درصد از افراد مبتلا به بیماری روحی درمان نمی شوند.

توسعه روش هایی که بتواند به طور خودکار علائم افسردگی را تشخیص دهد، می تواند منجر به مداخله سریع و موثرتر و انتخاب گزینه های موثر درمان با دقت بالا با استفاده از ابزار تشخیصی بهتر شود.

یک تیم تحقیقاتی در «استنفورد» اخیرا شروع به تحقیق در مورد استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی برای اندازه گیری سطح نشانه های افسردگی کرده است.

افراد مبتلا به افسردگی اغلب دارای یک لحن صدای یکنواخت، صدای آهسته و سرعت صحبت کند هستند. برخی علائم کلامی و غیر کلامی، از جمله بی حرکتی، نگاه به پایین و کم حرفی از نشانه افسرگی است که در افراد مبتلا به این وضعیت دیده می شود. یکی از شایع ترین آزمون ها برای شناسایی نشانه ها و اندازه‌گیری سطح افسردگی، پرسشنامه سلامت بیمار است.

بر اساس روش جدید طراحی شده توسط محققان، برای تجزیه و تحلیل وضعیت بیماران از تن صدای بیماران، حالات صورت آنها و اطلاعات به دست آمده از آزمایشات کلینیکی استفاده می کنند. هدف محققان طراحی مدل استانداردی است که بتواند بر اساس این داده ها افسردگی را تشخیص دهد. در آزمایشات اولیه با استفاده از این روش محققان در 88.3 درصد موارد موفق به شناسایی علائم افسردگی در افراد مبتلا شدند.

در آینده، این روش جدید شناسایی ( هوش مصنوعی) می تواند مراقبت بهداشت روان را ارزان‌تر، سریع‌تر و قابل دسترستر کند. می تواند به رایانه و گوشی های هوشمند متصل شود. در حال حاضر، این روش برای تقویت برنامه‌های موجود بالینی طراحی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994636

وب گردی

وب گردی